31 Ağustos 2008

Hayatimiza Katilan Soslar: Salsa ve Guakomole

Bu ayin etkinliklerinden digerini "Hayatimiza Katilan Soslar" ile Ganne duzenliyor. Kendisine kolayliklar diliyorum.

Ganne'nin etkinligine Guakomole (Guacomole) ve Salsa ile katilmak istedim. Her iki sosta pek cogunuzun bildigi gibi Meksika'ya ait. Fakat, Amerikan mutfagina da oldukca yerlesmis durumda. Bu soslar genelde, misir cipsleri ile beraber, partilerde aperatif olarak verilmekte.

Guakomole, Avokado meyvasindan yapilmakta ve San Diego Amerika'nin ve belki dunyanin en onemli avokado ureticilerinden biri. Fakat son yillarda meydana gelen kuraklik nedeniyle ve avokado agaclarida cok su istediginden, avokado ureticileri artik bu agaclari kurumaya terk edip, yerine uzum baglari yapmakta. Gecen gun, bir Meksikaliyla konustugumuz gibi, artik bir gun gelecek cocuklarimiza, bu belki de tarihe karisacak, yemek cesitlerini anlatacagiz. Kuresel isinma (Global Warming) ne yazikki her tarafta her sekilde kendini gostermekte.

Guakomole ve Salsa tariflerine, zeytinyaglilar kismindan ulasabilirsiniz.

7 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Soslar süper,Alinazik de öyle,elinize sağlık.hayırlı Ramazanlar diliyorum.sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Soslar da mangal da süper olmuş.Etkinliklere ben bu ay katılamadım ama senin tarifler harika...sevgiler...

NESRIN dedi ki...

Tubacigim cevabin icin sana tesekkur edememedim.Grip oldum yatiyorum.Cevabin icin tesekkurler canim cok yardimci oldun okadar insana rezil olmadan yemegimi yapmis oldum.Tekrar tesekkur ederim canim.Gorusmek uzere

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili tuba..
harika bişi bu..
çokda pratik.
ama cips vs vs yemem.. !!bu güzel sosunu başka bir yerde denemeliyim. :)))
olur dimi ??
hayrlı ramazanlar çk svglrr

Hülya dedi ki...

Şu değişen,değiştirilen dünya şartları felaketimiz olacak haberimiz yok.Nasıl olsa bizim kuşak bunları görmez edalarındayız.Oysa ki,çocuklarımıza güzel bir dünya miras bırakmak boynumuzun borcu değil de nedir?

Sosun rengine bayıldım bu arada.Lezzeti de süperdir eminim...Sevgilerimle canım...

Unknown dedi ki...

Tuba'cim,


hayirli ramazanlar cnm...Bu kacinci yorumum bilmem ama buradasin ya en azindan senden haber aliyorum.

sevgilerimle

Balperisi dedi ki...

selam Tuba
Bloguna bugun tesaduf eserı rastladım.Meksikalilarin cips soslari cidden harika oluyor.
Bende Riverside yasiyorum.Yakinmisiz baya:))
Yeni tariflerde bulusmak uzere, sevgiyle kal