29 Ocak 2007

Etli Rezene Yemegi

Gecen gun arap markete gittigimde bu otlari gordum. "Herhalde Egeliler bu otlari biliyor ve yemek de yapiyorlardir" diye aklimdan gecirdim. Otlarin uzerinde "fennel" oldugu yaziliydi. Bildigim bir kelimeydi ama cikaramadim bir turlu. Neyse, nasilsa yenmeyecek bir sey satmazlar ya, markette diye dusunerek aldim. Hem de bir kilo. Eve gelip, yikadim, guzelce dogradim. Guzel de bir kokusu vardi. Sonra sozluge bakmak aklima geldi. Rezene imis. Hay Allah rezene ile de ne pisirilir, simdi bu otlar elimde kaldi diye dusunurken, internette yaptigim arastirmalar sonucunda Ege'ye ait bir yemek oldugunu ve kuzu eti ile pisirildigini ogrendim. Hatta bir kac sitede bununla ilgili bir fikra da vardi. Buraya yazmadan edemedim:

Adamin biri bir gun Ege'de pazara gitmis ve koylulere "bu ne" diye sormus. Koylude ona "o sana gitmez" demis. Koylu adam icin 'bu zamana dek ogrenemediysen, bundan sonra da ogrenmesen olur' diye düşünmüş.

Siz de artik gec olmadan rezeneyi kesfedin. Mis kokulu, nefis bir sebze yemegi. Tarifi et yemeklerinde.


15 yorum:

limoncicegi dedi ki...

Yaa Ankara da yok boyle seyler, Kar kis pazarda yesillik yok, olanlarda fiks bilinenler... akdenize egeye gitmek gerek bu guzel tatlar icin veya senin yaptigin gibi arap market, ellerine saglik afiyet olsun. Rezene cayi biraz cokkokulu bir cay, sebzesi nasil ?

Unknown dedi ki...

Tuba'cim,
REzene deyince aklima oglum ve 3.5 ay suren gazi geliyor.Cocugum ne cok icti bu rezeneden:)ben burdan bakayim siz afiyetle yerin canim...

sevgilerimle

Tuba dedi ki...

Limoncicegi, istersen ben sana burada ki arap marketten gondereyim biraz:)) Yemegi inanilmaz guzel oluyor.

Gulenay, yazmadan edemedim. Dogrusu ben de rezene yalniz bu ise yarar saniyordum:)) Cunku benim iki kizim da acaip gaz sancisi cekmisti (hatta biri kolikdi) ve evden rezene cayini eksik etmezdik. Ama bir de boyle nefis bir yemegi varmis. Kizim sen bu arada Izmir'li degilmiydin? Sizin yoreye aitmis bu yemek:)) Sevgilerimle,

Hülya dedi ki...

Ve sonunda bu saate kadar oturup kendimi anlattım.Küsmedin di mi?

Unknown dedi ki...

Tuba he wallah ben Izmir'liyim.Otu falanda severim.Ama bu rezene ile cok isinamadik birbrimize:)su anaon kouus varya iste ben ondan ogur ogur igreniyorum...annem furkanin kolik doneminde ay banada iciiyordu.Bana sut olun ona gaz gidersin diye.Aramiz bu rezene ile oldum olasi acildi:))annem bride kavuru yumurta kirradii..ayyy evi etrketsem yeri yani..O akimdan canim.Sana saygi ile egiliyor afiyet olsun diyorum.:))

asureye gelince yorum cevabini burayada yazmadan edemiycem buyrun efendim:)hehe

Tubaa sorma yaa:)ay wallaha haklisin.Ben gecen yil yine bu olculerle yapmistim.Inan kalmamisti.Cunki digr eyalette yasarken cevremiz arkadasimiz cokdu.Dagitmistim.Burada oyle olmadi:(suan baya bir miktar dolabta sen ve senin gibi arkadaslari bekler.Ay keske olsanizda versem.Bu sene senin ihtiyacini inan gorurdu benimki:))Yaarsanda kesinlikle yarim olcu yap.Bu Amerika geneli icin:))))guldurdun beni ya:)alemsin kizim:)

iki konu iki yorum bir arada sevgili okuyuclar.BAna musade gece gece cenem dustu.Halki fazla rahatsiz etmiyelim dimii ama:))

Operimmmm:)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuba'cığım,
Rezene'nin "R" si bile bizim memleketin kenarından geçmedi..Zavallılar ölüp gidecekler de Rezeneyi bilmeyecekler..))
Nedenine gelince çoğu sebzeyi ben Almanya'da ve İstanbul'da gördüm.
Liseyi Trabzon'da(Trabzon lisesi)okuduktan sonra eğitim için gittiğim Almanya'da karşılaştım çoğu meyve sebzelerle.))
Hep kendi kendime şöyle derdim; ahhhh ölüp gidecektim de bunları ne görebilecektim ne de yiyebilecektim.Şimdi aynı hesap..))
Eğe'liler bu konuda çok şanslılar bütün değişik yararlı sebzeler hep ordan çıkıyor..Bizde de bir Karalahanadir gidiyor.İçimiz dışımız K.LAHANA oldu resmen..(buna da şükür,şükr etmesini de bilirim ayrıca..))

Canım şimdi beni kapıdan kovucan belki ayak üstü seni lafa tuttum diye kaçıyorum inan.))

Çok lezzetli olmuş Reze'nen ellerine sağlık tatlım benim..Ayrıca fıkranda cuuuk oturmuş ellerine sağlık canııııım benim..İnanır mısın içimde sana karşı büyük bir sevgi var..Sanki uzaklarda ki kızkardeşim gibisin (minicik,küçücük)(benim kızkardeşim yok da onun özlemini çok çekmişimdir)
Neyse canım iş neşeden çıkıp duygusallığa dökülmeden kaçtım ben..


Çoook öpüyorum kendine çook iyi bak..

Kendini çok iyi ifade etmişsin,Allah mutluluğunuzu bozmasın devamlı güzel günler göstersin..Sevgilerimle..

Nukhet dedi ki...

Hay Allah senden razi olsun Tuba. Bu aralar heryerde rezeneli tarifler goruyorum ama tazesinin nasil bir sey oldugu ve de ingilizcesinin ne oldugu konusunda bir fikrim yoktu. Senin aciklamalarindan sonra burada markete gidip aranacagim. Tesekkurler. Ellerine saglik sevgiler

ArMeda dedi ki...

Tubacım merhaba Gülenayın yorumuna aynen katılıyorum bende kızımın gaz sorunu yüzünden çok içirdim ama yemek olarak tadınıda merak ettim doğrusu ellerine sağlık canım sevgiler....

nilay dedi ki...

Tuba'cım :)
yettim koştum geldim bir ot profesörü olarak İzmir'den :)) rezene yapmışsıııın...ellerine sağlık...kendine has aromasıyla nefis bir tadı vardır rezenenin...oralarda da bulabilmen ne hoş :) çay olarak değil ama...yemeğine bayılırım. Dediğin gibi çokta faydalı ,ömrünüz uzar ,yiyin bol bol :)

sevgiler

hayat dedi ki...

Merhaba Tubacım,etli rezene (arapsaçı bizdeki adı)çok güzel olmuş ellerine sağlik.Ben kavurmasını yaparım sarımsaklı yoğurtla pek güzel olur ama etli yemeğinide denemek lazım.

Öpüyorum güzelim kendinize iyi bakın selamlar..

Tuba dedi ki...

Kusmedim Hulya'cigim, zevkle okudum yazdiklarini ve simdi senden bir kitap bekliyorum. Asil kitabi yazmassan sana kizacagim. Sevgilerle,

Gulenay'cigim, desene hafta sonu bir Ohia (sen oradaydin di mi?)yapacagiz gorunuyor. Dogrusu asureyi yapmaktansa Ohia'ya kadar gitmek daha kolay gorunuyor gozume:))
Galiba Tuba-Karalahana aski neyse, Gulenay-Rezene aski da o:))

Gul, canim arkadasim, kendi blogunda bu kadar anlatmadin kendini yaa:)) Trabzon liseleri, annenin-babanin adi, filan:)) Saka saka, bayiliyorum yazilarina seni ve Gulenay'i okurken gulmekten oldum buralarda. Bu arada ufak-tefekligim dogrudurda, senin kardesin mi olurum, abulan mi pek kestiremedim orasini:)) Karalahana kismina oldugu gibi katiliyorum valla. Sevgiyle,

Nukhet'cigim, benim durumuma dusme istersen, tedarikli git, resmini de yaninda gotur, bir de adi "fennel" diye geciyor:)). Biliyorsun benimkisi tamamen kaza ile alinmis bir rezenedir:)). Sevgilerle,

Arzu'cugum, dedigim gibi cayi kadar yakici bir tadi yok, ama yemekte mis gibi bir aromasi vardi. Sevgilerle,

Hay Nilay nerelerde kaldin ya:)). Burada rezenenin faydalarini anlatmaya calismaktan bitap dustum valla:)). Arkadaslar bana inanmiyorsaniz, ot profesorune inanin, tamam:)) Yine beklerim Nilay'cigim.

Hayat'cigim, nihayet seni gordugume cok sevindim. Okullar basladi ve bilgisayarda sana kaldi galiba:)) Ozlemistim seni. Aslinda kavurma fikri ile baslayip, et yemegine donustu ama kavurmasini da yapacagim ben Gulenay'a inat:)) Sevgilerle,

Unknown dedi ki...

Sevgili dostum Tuba;

Rezeneyi bir İzmir'li olarak ben de çok seviyorum. Genelde "arapsaçı" diye biliniyor.

Dağda taşta yabani olarak var Ege'de.

Salçalısını hiç denememiştim. Çok nefis görünüyor ellerine sağlık.

Öpüldün kocaman...

tata dedi ki...

Evde rezeneler dururken iyi aklima getirdin, ben de koyun eti ile pisiriverdim. Gecen hafta cipura ile yapmistim, bir ara bloga koyarim. En cok salatasini seviyorum, cig yemek daha hosuma gidiyor. Her türlüsü güzel bu sebzelerin.
Sevgiler

Tuba dedi ki...

Sevgili Prensesn, sizin o dagda tasda yetisen arapsaci icin ben burada kac para odedim bir bilsen, inanamazsin:)) neyse canim sana kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Aaaa iyi oldu soyledigin sevgili Tata, demek bir de cigden salatasi varmis. keske yapip bloga koysan da biz de ogrenseydik, sevgilerle canim.

Sanem dedi ki...

Ben de egeliyim ;) Biz rezeneye arap saci da deriz, kokusuda anasonludur az ;)