13 Eylül 2008

Van Mantisi, Pancar Tursusu, Damla Sakizli Gullac

Van'in meshur kedisi yaninda, sunu itiraf etmeliyim ki, Mantisinin da uzerine yok. Van'li bir arkadasimin evinde, bir yandan sohbet edip, bir yandan beraber yaptigimiz mantinin tadi hala tabagimizda. Van mantisinin tek farki, bildigimiz klasik manti gibi yapip, mantiyi pisirirken, icine kabuklari soyulmus, haslanmis nohut katilmasi. Nohutun miktarini kendiniz ayarlayabilirsiniz. Klasik manti tarifini ise buraya tiklayarak bulabilirsiniz.

Kereviz tursusu yine Van'li arkadasimin annesinin tarifi. Bildiginiz gibi anne tariflerinin uzerine yoktur.
Veee bugunku tariflerin sonuncusu, nefiiissss bir damla sakizli sutlac..Sutlaci tutturmak zordur. Ben, sutlacin cok pirinclisini sevmeyenlerdenim. O yuzden, ben de dahil, pek cok kisinin sevdigi bir tariftir bu..Tek farki icinde damla sakizinin olmasi..
Sevgiyle kalin.

7 yorum:

yemeksever dedi ki...

Merhabalar, mantı çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.
Hayırlı Ramazanlar...
Funda

Aybike Ceylan dedi ki...

Tuba'cigim,
Yutkundum durdum bakarken, ellerine sgalik, mantiya bayildimmmmm
Bu arada kasim ayinda sizin oralarda olup, 4 gun San Diego ve Ozlem'lerdeyiz, seninle tanismayi cok isterim. Sevgilerimi gonderiyor, tatli aileni opuyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

AHH AHH..
HER BİRİ AYRI GÜZELL,
AMA SAKIZ DEYİNCE AKAN SULAR DURUYOR BENDE.
SVGLRRRRRRRRRR

Jasminskager dedi ki...

Hersey harika ama ben sutlaca bayildim ellerine saglik adasim.Hoscakal

Damak Tadı dedi ki...

Tuba'cığım,fotoğraflara bakıp yutkunup iç geçirmemek elde değil tatlım..O maharetli ellerine sağlık canım..Öpüyorum seni ve tatlı kızlarını..Sevgilerle..

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Hayırlı kandıller.Bu gece dualarınızın kabul,ibadetlerinizin makbul olmasını dilerim.

şeker pasta dedi ki...

Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, 'Şeker' gibi lezzetlerinin devamını diliyorum... Şeker Pasta Banu...