21 Ekim 2007

Minik Eller Mutfakta: Havuclu ve Ananasli Kek, Ispanakli ve Kiymali Rulo Borek, Makarna sarma


Sevgili Selen'in etkinlik konusu olarak sectigi "minik eller mutfakta"yi, ben cok sevdim. Dogrusu gecen yaz tanima sansina sahip oldugum, dunya cicisi Selen'e de bu konuyu o kadar cok yakistirdim ki...Sevgili Selen'cigime, cok cok basarilar dileyip, hemen tariflere geciyorum.

Ilk tarif havuclu ve ananasli kek. Esimin kutuphaneden aldigi saglikli yemek tarifleri kitabindan, dun aksam gozume kestirdigim bir tarifti bu. Sabah mutlaka kahvaltidan once yapilip, kahvaltiya yetistirilecekti. Ben keki yaparken, "anne ben de yardim edebilir miyim" diye minik bir prenses mutfaga gelip, annesine yardim etmek icin kollari sivayinca, tarif de Sevgili Selen teyzesinin etkinligine dogru yola cikti.
Gelelim 2. tarifimize: Ispanakli ve kiymali rulo borek. Malum bizim evde ki buyuklerimiz nedeniyle, bu yil cok guzel, tam bayram coskusunda bir bayram yasadik, yasiyoruz. Gelenimiz, gidenimiz hala devam ediyor. Insanlarin bayramin en onemli ozelliklerinden biri olan, 'yaslilar ziyaret edilir, yaslilarin elleri opulur' gelenegini cocuklarina ogretmeleri yada onlarin gonullerini almak istemeleri ne kadar da guzel. Artik kaybolmaya baslayan geleneklerimizi, hala birilerinin devam ettirmeye calismalari takdire sayan. Iste aksama, bayram ziyaretimize gelen arkadaslarimiz icin, Mervis hanimla hazirladigimiz borek.

Gelelim son tarifimize: Makarna sarmasi. Tarifi ilk sevgili Munevver'de gordum. Hatta ona sabrindan dolayi tebrik ettigimi belirten bir de mesaj biraktim. "Ben asla yapamam" dedim. Ama "buyuk lokma ye, buyuk konusma" demisler ya atalarimiz, cok dogruymus:)). Yazlikta, tembel tembel hamakta sallanir ve taaa 1993'ten kalma yemek dergilerine bakarken, bu tarifi yine gordum. Artik yapmak kacinilmaz olmustu, o aylak aylak gecen yazlik gunlerinde. Tugcik ve Mervis haslanmis makarnalari, kabin icine bir guzel doladi. Hafta sonu icin, yazliga gelen kardesime ve esi Yeldosumuza guzel bir sunum olmustu.

Blogumda ki diger minik eller tariflerini merak ederseniz eger:)))




Kuzucuklarim: Mervis ve Tugcik

17 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Tuğba'cım ellerine sağlık,ne kadar leziz tarifler bunlar böyle.Hele de minik ellerin yardımıyla hazırlanan nemo kurabiyelerine bayıldım.RABBİM yüzünüzü hep böyle güldürsün.Sanırım hamaktaki den ve kızın.Çok şeker maşallah.şimdilik hoşçakal.
banada beklerim:)

fundaozkancollu dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Maşallah kuzularına.
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Hepsi ne kadar özenli ve lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık Tuba'cığım.

Saliha dedi ki...

TUBACIM..COK GUZELLER ELLERINIZE SAGLIK...BEN MAKARNA SARMANIN YAPILISINI MERAK ETTIM...DENEMISTIM AMA UYGULAYAMAMISTIMDA:((
SEVGILERIMLE..

munevver dedi ki...

Tuba ve minik eller, ellerinize sağlık. Hepsi pek güzel olmuş.

Tuba'cığım yapmışsınız işte. Sepet makarna ne güzel olmuş. Bir zorluğu yok, sadece el oyalıyor. Kızlar bu işi üstlenmiş. Ne güzel.

Öpüyorum onları, seni de elbette.

Sevgiyle, Nane Limon

Tijen dedi ki...

Tuba'cığım,
Selen iyi ki böyle bir konu seçmiş. Her sitede güzeller güzeli çocuklar görüp gülümsemekten alamıyorum kendimi. Ne güzeller. Hepsi birer çiçek!

Aybike Ceylan dedi ki...

Tuba'cigim,
Hersey cok guzelo ellerinize saglik, hele kizlarinin ellerine daha cok saglik.

Tuba'cigim, post yayinlamissin ama ben sizleride merak ettim, oralardaki yangindan dolayi, Ozlem'ler ile de konusuyorum surekli ama sizde evi bosalttiniz mi? hersey yolundami cok merak ettim. Umarim hersey yolundadir. Sevgiler ve selamlar.

angel dedi ki...

merhablar yorumunz için çok teşekkürler.makarna tariflerıne bayıldım.başarlar

serinmavi dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis görünüyor,minik ellere sağlık.Öpüyorum minikleri şeker yanaklarından....Sevgiler....

Selcen Şenocak dedi ki...

Hepsi çok güzel güzel kızlarının ellerine sağlık sevgiler...

hayat dedi ki...

Tuba!cığım, kızlarla döktürmüşsünüz maşallah. Senin ve kuzularının ellerine sağlık.
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Cok güzel,hepside özenle yapilmis özel tarifler.Ellerinize saglik.Hepsi hepsi süper .

Nalan Kaplan dedi ki...

Hepsi çok güzel olmuş Tuba'cığım,ellerine sağlık sevgiler...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık miniğin çok güzel olmuş hepside. Sevgiler.

Hülya dedi ki...

Ahhhh yarabbim!!!Ben o ruloya değen elleri azıcık ısırsam.Azıcık ama ağlatmadan;)

Ellerinize sağlık canlarım;)

MİNELİ dedi ki...

O minik ellere kurban olurum ben ne kadar tatlı maşallah.Ellerinize sağlık Allah kuzucuklarınızı size bağışlasın.Sevgilerimle.

Selen dedi ki...

Tubacım,
Güzel sözlerin için ne kadar teşekkür etsem azdır. O senin ciciliğin... Ellerinize sağlık ve katılımınız için çok teşekkürler
Sevgiler kızlara ve sana