15 Eylül 2007

Ye:26 Aperatifler ve Mezeler: Tahinli Piyaz (Antalya Piyazi), Antep Fistikli Beyaz Peynir VE Severim oyunu

Bu ayin etkinliklerinden birini sevgili Serpil duzenliyor. Konu: Aperatifler ve Mezeler. Serpil'e simdiden basarilar diliyorum ve Samsun'da ki hemserilerime sevgilerimi gonderiyorum.


Meze sözcüğü dilimize Farsça'dan geçmiş. Farsça 'meziden: tadını almak' fiilinden türemiş, ezcümle 'tadımlık' demek (Aksam Gazetesi, Nedim Atilla).

Aperatif (aperitif) kelimesi ise,
Latince aperire («açmak») fiilinden Fransızca'ya, onlardan da Türkçe'ye alınmış bir kelime. 1. Sıfat olarak «iştah açıcı» demek. Fransızlar aperitif «iştah açıcı» havadan, yürüyüşten de söz ederler. 2. İsim olarak, «yemeklerden önce içilen alkollü içki» demek, ki biz kelimeyi yalnız bu anlamıyla kullanıyoruz (Radikal Gazetesi, Sedef Gulgezer).

Ben bu etkinlige iki tarifle katildim. Ilk tarifim: Tahinli Piyaz, diger adiyla Antalya Piyazi. Bildigimiz piyazin, tahinli sekli. Bilenler bilir, tahinli piyazi bir deneyen bir daha birakamaz. Ikinci tarifim ise 2006 yilinda yapilan mezeler yarismasinda ilk 10'a girmeyi basaran nefis bir meze, ustelik de oldukca kolay: Antep Fistikli Beyaz Peynir.

Tarifler icin kelimelerin uzerine tiklamaniz yeterli.

Afiyet olsun.
...............................................
Ve Severim Oyunu
Sevgili Gazoz Agaci yeni bir oyun baslatmis ve beni de sagolsun oyuna dahil etmis. Sonra sevgili arkadasim Suheyla'da beni oyuna katmis. Sagolsunlar varolsunlar. Ben de eger kabul ederlerse, sevgili Hulya'ya, sevgili Tata'ya ve Sevgili Mutfakta Hos Seda'nin Seda'sina devrediyorum. Gelelim cevaplarima:
Severim.....Yazlikta, babamin bitmek bilmeyen radyo turkuleri esliginde, tembellik yapmayi cok severim.
Severim......Cumartesi gunu postadan, bir kac tane yemek dergisi cikmissa eger, kahvem esliginde, bahcemde onlari incelemeyi cok severim.
Severim......Denizin kokusunu, gel-git olduktan sonra, denizin cekildigi kumsalda kabuk toplamayi cok severim.

20 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

Muhabbetli Ramazanlar...

MİNELİ dedi ki...

Selam sevgili Tuba ellerine sağlık ne güzel şeyler yapmışsın.Antep fıstıklı beyaz peynir tarifin çok hoşuma gitti çok güzel görünüyor.Hayırlı ramazanlar sevgilerimle.

Nalan Kaplan dedi ki...

Tuba'cığım ellerine sağlık çok nefisler!Hayırlı Ramazanlar dilerim...

Damak Tadı dedi ki...

Tuba'm,
Resimler beni benden alıp götürdü canım..Nerelere dersen?Bir ara anlatırım sana canım..))
Harikasın bitanem her zaman olduğun gibi..)

Sevdiklerini ise büyük bir keyifle okudum.

Sizleri öpüyorum ve kocaman sevgilerimi gönderiyorum canım.))

İyi ki seniyakından tanıma şansına sahip olmuşum.)

butterfly dedi ki...

Tubacım ellerine sağlık, tariflerin çok güzel görünüyor:).
Ben antep fıstıklı beyaz peyniri deneyeceğim mutlaka, tadını çok merak ettim.
Sevgiler:).
aslı

Selen dedi ki...

Tubacım,
Ellerine sağlık. İkisi de yarışmada 1. olacak kadar güzel görünüyor. Öpüyorum

munevver dedi ki...

Tuba, Merhaba!
Antep fıstıklı, beyaz peyniri çok beğendim. Hemen denemek istiyorum. Eline sağlık.
Sevgiyle,Nane Limon.

gülriz dedi ki...

Tubacığım, ben nasıl kaçırmışım o antep fıstıklı beyaz peyniri. En kısa zamanda deneyeceğim canım. Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canım hepsi birbirinden güzel olmuş...ellerine sağlık....

özlem

Ayşegül dedi ki...

Tubacım ne güzel görünüyor hepsi.. bakmamak lazım iftardan önce aslında:))
iftardan sonra geleyim ben:)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Tuba'cığım hepsi çok leziz ellerine sağlık .Cok cok sevgilerimi gonderiyorum..

lalecik dedi ki...

Tuba'cığım antep fıstıklı beyaz peynire bayıldım. Ellerine sağlık. Hemen print ediyorum.
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Tuba'cigim,
Ellerine saglik, tadlarini bilemiyecegim ama, eminim ki guzeldir, resimler harika cikmis. Guzel ailene selamlar ve iyi bir ramazan diliyorum.

fundaozkancollu dedi ki...

Ellerine sağlık.
Hayırlı Ramazanlar...
Funda

HULYA dedi ki...

Tuba'cığım,
Hepsi de birbirinden nefis görünüyor.ellerine Sağlık.Hayırlı Ramazanlar!

Ceylan dedi ki...

Bu çok iyi fikir oldu, haftasonu mangal partisi yapacağız buradaki Türk arkadaşlara, etin yanına meze ne yapayım derken...Ellerine sağlık Tuba'cım! Senin Türk günü tecrüben var mıydı? Neler yapmıştın, sanki okudum sende ama nerede? Sevgiler Bakü'den

ebrulitatlar dedi ki...

Ellerine sağlık. Hayırlı ramazanlar...

Unknown dedi ki...

Tuba'cim etkinlik icin geldim sana ama birsey yok.Hadi canim koy birseyler.

Operim

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Tuba! Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar.

selamlar

Yaren dedi ki...

Resimlerde tariflerde cok sahane ellerine saglik.