20 Şubat 2007

Tofulu (Soya Peynirli) Lezzetler: Tofulu Kremali Corba ve Pirasali Tofu


Bir sure oncesine kadar saglikli yiyeceklerle, dogal yollarla kanseri yenme kliniginde calisan bir arkadasimin, hastalarina verdigi bes-alti sayfalik listesindeki maddelerden biri de soyali yiyeceklerdi. Uzun zamandir soyali yiyeceklerden uzak durdum, biliyordum ki bizim evde soyali yiyecekleri kimse tuketmezdi. Ama gecen gun markette, beyaz peynire benzeyen tofularin onunden, dogrusu satin almadan ayrilamadim. Soya peyniriyle hem tofulu kremali corba yaptim, hem de pirasali tofu yaparak bir ilke daha imza attim. Tariflere uzerlerine tiklayarak ulasabilirsiniz.

Gecen hafta Mutfakta Zen blogunun sahibi Sevgili Tijen'in soya ve soya sosu ile ilgili cok guzel bir yazisi vardi. Tijen yazisinda asil faydali olan soya sosunun Tamari oldugunu yaziyordu. Ne yazik ki ben yaziyi, pirasali tofuyu yaptiktan sonra okudum, dolayisiyla Tamari kullanamadim. Ama ben de size soya sosu yerine Tamariyi kullanmanizi tavsiye ediyorum.

Gelelim Tamari ve soya sosunun karsilastirmasina: Tamari'de daha cok soya tadi var. Soya sosunda ise sanki daha fazla tuz tadi geliyor. Aldigim tamari kalsiyumu azaltilmis olmasina ragmen, kalsiyum miktari soya sosunda ki ile ayniydi. Protein ise tamaride 1 gr daha fazla. Sanirim en onemli fark, Tamarinin tadinin diger soya soslarina gore daha zenginlestirilmis olmasi.
************************************



Hafta sonu, cuma ve pazartesi gunlerini de katarak kisa bir tatil yaptik. Los Angeles'in bir saat kuzeyinde ki Oxnard'a gittik. Deniz kenarinda oldukca guzel bir sayfiye kasabasi. Genelde LA'den kafasini dinlemek icin kacan sanatcilarin kaldiklari bir yermis, her ne kadar biz pek kimseyi goremesek de... Dogrusu sahilde ki evlerin guzelligini ve de evlerin inanilmaz fiyatlarini gorunce insanin da aklina baska bir sey gelmiyor zaten. Tatilin en kotu tarafi galiba donus kismi oluyor. Insanin ayaklari geri geri gidiyor, sehre, sehrin kalabaligina donmek istemiyor. Tum gurulteden, patirtidan, riya dolu gozlerden uzak kalmak istiyor insan, kalabildigince, kacabildigince...

Uzun yillar oldu, evin arka bahce kapisini acip, bir kac adimda denize varip, sabahin erken saatlerinde suyun icinde uzun uzun yurumeyeli. En son Sahilkoyunde dinlemistim, gece yarilarina dek dalgalarin hic durmadan kiyiya vuran seslerini. Bana Yaradan'in en guzel dogum gunu hediyesi oldu bu. 30'lu yaslarimi geride birakip, 40'larima girdigim de yanimda bu dunyada ki uc askim vardi. Onlarin hic bitmeyen sevgilerini, nice yillar gormek dilegiyle...

19 yorum:

Betül dedi ki...

Tubacım yemeklerin harika ve çok değişik gözüküyor.bu arada tatilinin güzel geçmesine sevindim.yanlış anlamadıysam dogum günündü sanırım.nice mutlu günlere sevdiklerinle...

Hülya dedi ki...

Yine öyle güzel şeyler demiş,öyle güzellikler yapmışsın ki...Sana ne desem yavan kalır:(

kuzine dedi ki...

Sevgili Tuğba;
Doğum günün kutlu olsun, sevdiklerinle birlikte,sağlıkla, huzurla nice nice seneler dilerim.
Hoşgeldin kırklı yaşlara :))
Sevgiler.

Zeynep B. dedi ki...

Şu tofu peynirinin tadı nasıl pek merak ediyorum ama henüz deneme cesaretini gösteremedim...:)
Ancak soya kıymasına yer verdim sofrada simdiye kadar.
Fakat son zamanlarda işlenmiş soyanın zararları konusunda duyduklarım ve okuduklarım sonucunda çok uzun sürmeyecek saltanatı anlaşılan...

Adsız dedi ki...

Canım biz de bi zamanlar kanseri yenecek yiyecekler aramıştık.. çok güzel tarifler vermişsin..umarım herkesin işine yarar.. artık yiyeceklerle kendimizi korumamız gerek çok haklısın...

Aybike Ceylan dedi ki...

Tuba'cim,
Oncelikle yeni yasin cok kutlu, mutlu ve saglikli olsun. Nice yillara.

Tofu'yu bizde arada aliyoruz, senin tariflerinle degerlendirmek daha kolay olacak.
Eline saglik.
Sevgiler

kamiş dedi ki...

Hepimize daha nice mutlu yıllar dileğiyle Tubacığım :) Tatil yaramış belli. Güzel güzel gezilmiş, kaçılmış, dinlenilmiş.. Sonra da nefis nefis yemekler yapılmış. İşte bu be, hayat bu! :))

Adsız dedi ki...

Tuba'cım çok değişik, daha önce hiç tatmadığım bir lezzet, görüntüsü güzel tadınıda merak etim, ellerine sağlık, bu arada yanlış okumadıysam galiba doğumgünün.Kutlu olsun, nice yaşlara sevdiklerinle birlikte inşallah diyorum,sevgiler, kolaylıklar..

Tuba dedi ki...

Tesekkurler Betul'cugum. Dogum gunumdu. Kutlanilacak pek bir tarafi yok ya, neyse:))

Hulya'cigim :))

Sevgili Kuzine, dun de bir arkadasim buna benzer bir cumle kurmustu "aramiza hos geldin" demisti. Onu hatirlattin bana:)) Tesekkurler guzel dileklerin icin, sevgilerimle,

Zeynep'cigim, tofu beyaz peynire cok benzemesine ragmen daha yumusak bir sey. Ilk yedigimde sanirim beyaz peynir tadini aradigim icin hic sevmemistim. Aslinda zaten pek bir tadi da yok. tadsiz, tuzsuz bir sey:)) Faydali deniliyor. Faydasiz olan soya sosu imis. Onun da Tamari olani faydali imis. Arada bir degisiklik istenilirse, hos tadlar yine de bence. sevgilerle,

Aysegul, umarim sonuc iyi olmustur, merak ettim simdi hasta mi var mi? Ne oldu? sevgilerle,

Tesekkurler Aybike'cigim. Ucak biletlerini ayarladiniz mi? Ben de bakiyorum ama daha bir seye karar veremedim. Sen de Art Tur'un e-mail adresi var mi? New jersey'de olanin. Sevgilerle,

Tabii Kamile'cigim, hayat kirkindan sonra basliyormus ya. Biz de basladik iste:)) Sevgilerle,

Kesinlikle degisik bir tad Ebru'cugum. Tesekkurler guzel dileklerin icin, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Tubacım merhaba tariflerin bana değişik ve çok güzel geldi ellerine sağlık. Ayrıca beni ziyarete gelmene çok mutlu oldum her zaman beklerim.
Perihan

HULYA dedi ki...

Sevgili Tuba,
Yeni yaşın kutlu ve de mutlu olsun.Daha nice yıllara inşallah!
Tofuyu sık sık duymama ve elimde onunla ilgili ilginç birkaç tarif olmasına rağmen henüz deneme fırsatım olmadı.Ama soyalı bir kaç tarif denemiştim.Eminim hem lezzetli hem de çok sağlıklı bir yemek olmuştur.Ellerine Sağlık(MUTFAKTA BİRİ Mİ VAR???
)

Adsız dedi ki...

merhaba uba,
Tofu lu tarifleri kizimla cin lokantalarinda tanidim, 4-5 yil önceydi.bende o zamandan beri ara sira da olsa yapiyorum. Kirmizi sogan, tofu ve susamla yapiliyor, en sonunda da soya sosu ile yeniliyor,denemeni tavsiye ederim
Viyana dan TUBA

hayat dedi ki...

Tubacım doğum günün kutlu olsun.Bütün sevdiklerinle nice sağlıklı yıllara inşallah.Ayrıca tatilinizin güzel geçmesine çok sevindim.Her ne kadar soya'yı hiç kullanmasamda tariflerin çok lezzetli ve de sağlıklı görünüyor.Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

*Ra dedi ki...

Tubacığım yeni yaşın hayırlı olsun. Sağlıkla, huzur ve mutlulukla geçecek nice yıllar diliyorum. Çok güzel bir yazı olmuş. Lezzetliydi yani ;)
Sevgilerimle...

Hülya dedi ki...

Pasta ne zaman gelecek?;)

nilay dedi ki...

Sevgili Tuba ;
sanırım dikkatsizliğimden belki de henüz market raflarında yer almamasından dolayı şu tofu peyniri ile tanışamadım...merak ediyorum tadını...yemeklerini gördükten sonra tofu peynirini araştırmaya karar verdim...ellerine sağlık :) ben soya etini de severek kullanıyorum mutfakta...Ayrıca doğum gününü kutlarım :) mutlu ,sağlıklı nice yıllar diliyorum sana...

sevgiler

Tuba dedi ki...

Perihan'cigim merhaba, ziyaretine cok sevindim. Tariflerimi begendigine de. Bundan sonra surekli gorusmek dilegiyle, sevgilerle,

Tesekkurler Hulya'cigim, guzel dileklerin icin..

Merhaba adasim, yani pirasa yerine kirmizi soganla yaptin? Deneyecegim tarifini, tesekkurler paylastigin icin, Viyana'ya San Diego'dan sevgilerle,

Tesekkurler Sevgili Hayat ve Sevgili Rabia, nice yillara hep beraber insallah..

Hulya:))))))))))

Nilay'cigim, tofu gercekten cok saglikli, Tijen'in dedigi gibi soya sosu icin de Tamari kullaniyoruz. Cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin,

Tijen dedi ki...

Sevgili Tuba,
Nice yıllara! Ben de yeniden Amerika'ya gidebilirsem tamari alacağım. Gerçi soya sosu kullanmaya pek ihtiyaç duymuyorum ya onun tadını da unuttum biliyor musun? Yıllar oldu kullanmayalı..
Tijen

Tuba dedi ki...

Sevgili Tijen, eger gelirsen lutfen bana da ugra. Ama gelemezsen, ben sana seve seve Tamari sosunu gonderebilirim. Sevgilerle,