2 Kasım 2006

GUVECTE TAVUK SARMA

Malzeme:4-5 tane kemiksiz tavuk gogsu, rende kasar peyniri, dereotu, sut, 2 kasik un

Yapilisi:

  • Tavuklari ince dilimler haline getirin, iclerine dereotu ve peynir karisimini koyup, sarin.

  • Guvece sirayla yerlestirin. Uzerine artan peyniri serpin.

  • Iki kasik un ile bir bardak sutu karistirip, uzerine dokun ve 200 derecede pisirin.
BADEMLI, UZUMLU PILAV

Ilk ogrendigim yemek karniyarik idi. Cok severdim cunku. O zamanlar 11-12 yasinda filandim. Hani sanatcilarin kucukken ayna karsisinda sarki soylemesi gibi. Ben de yemek yapmayi cok cok cok seviyordum. Annemde izin verirdi hep. Hemen hemen her yemegi yapabildigim halde pilav yapamazdim, beceremezdim. Annem kulaklari cinlasin, hic bir zaman olcu kullanmazdi. Pilav icin olcusu de "iste kasigi batir dusmuyorsa yeteri kadar su eklemissindir". Ne ekledigim pirincle ne de suyla o kasigin bir turlu dik durmasini saglayamadim.

Annemin pilav konusunda tesviki ise suydu "pilav yapmasini bilmeyen, yemek yapmasini bilmez". Ta ki bir gun birinden 1'e 1.5 olcu kullandigini ogrenene kadar pilav yapamadim. Iste benim gibi herseyi bildigini sanip ama pilav bilmeyen varsa mucize numaralar: 1 ve 1.5. Yani 1 bardak pirinc icin 1.5 bardak su. Ve pilavin bir diger sirri da tereyag alabildigine, mis gibi kokulu. Sonra gerisi size kalmis. Ekle ekleyebildigini. Havuclu, nohutlu, bezelyeli, misirli, safranli, fasulyeli, etli, uzumlu, mantarli, tavuklu, vs. vs.

KABAK TATLISI (Silifke)
Bayram ziyaretinde komsum Ayla'nin annesi Naciye Candan teyze bana silifke yoresine ait kabak tatlisinin tarifini vermisti. Ben de gecen gun yaptim ve dun hep beraber yedik. Ayni kendilerinin yaptigi gibi olmus diyerek bana on puan verdi (on uzerinden:)). Malzeme: Yarim kilo bal kabagi, 1-2 bardak toz seker, 1 bardak sut Yapilisi:
  • Kabaklarin kabuklarini soyup, kesin ve yikayin.
  • Bir tencerenin icine koyup, uzerine toz sekeri ekleyin.Kapagini kapatip pisirin.
  • Kabaklar iyice yumusayinca bir catal ile ezin ve uzerine bir bardak sut ekleyip, pisirin.
  • Daha sonra servis yapip, uzerini istediginiz gibi susleyin.

Hiç yorum yok: