31 Ekim 2006

DIGER MILLETLER NELER YIYIYOR?

Insan hayatinda bir donem bir baltaya sap olmak mucadelesi ile geciyor. Sonra evlilik ve cocuklar ayri bir sayfayi olusturuyor. Iste kendini kanitlamak bir baskasini. Bunlarin hepsi bitince, artik 30'lu yaslarin sonuna gelince, hayattan biraz da zevk almaliyim, hayati yasamaliyim diye dusunmeye basliyorsun. Veya da bunlarin hepsi yalniz benim icin gecerli. Simdilerde ise, "acaba baska milletler ne yiyiyor, kacirdigim bir sey var mi" diye dusunmeye basladim. Neyse ki yokmus.

Bugun is yerinde potluck parti vardi. Potluck Amerika'da cok yaygin bir terim. Eger evinize milleti cagirmak istiyor, fakat herkese yemek yapmak icin de zaman harcamak istemiyorsaniz, o zaman -sizi bize davet etmek istiyorum ama potluck-demeniz yeterli. O zaman cagirdiginiz kisi, bir sey pisirip veya alip getirmesi gerektigini bilir. Aslinda bizim kulturumuze tamamen ters bir olay. Ama eger calisiyor ve sizin gibi calisanlardan olusan samimi bir arkadas gurubunuz varsa disarida yemek yemeye guzel bir alternatif olabiliyor. Boylece ev sahibi de cok yorulmamis oluyor. Neyse, parti aslinda benim gecen yil baslattigim bir olaydi. Herkes evinde surekli yaptigi bir yemegi getirecekti. Amerika icinde pek cok kulturu barindiran bir memleket oldugu icin bu parti de hemen uluslararasi yemek partisine donustu. Iste evde pisen yemeklerin listesi:

Sushi (Japon)

Picadillo (Kuba)

Haggis (Iskocya)

Chicken Enchilada (Meksika)

Chili Con Carne/Aci biber soslu et (Meksika)

Curry Chicken/Korili Tavuk (Sri Lanka)

Gyros/Doner (Yunanistan- Ama ben bunun aslinda Turk oldugunu ve doner dendigini soyledim)

Greek Salad/Yunan salatasi (Yunanistan)

Kek (Amerikan usulu)

Bademli Jole (Cin)

Baklava (Turkiye)

Hiç yorum yok: