31 Aralık 2009

2010'a SAATLER KALA ve ASURE

2010'a saatler kaldi. "Yeni yila nasil girersen, butun sene oyle gecer" safsatalarina zaten hic bir zaman inanmadim. Yine de inanmiyorum. Gecen sene Yeni Yila cilginlar gibi dans ederek girdigim halde 2009'u cok da iyi hatirlamayacagim kesin. Benim icin yine arkadaslarimin ihanetleriyle dolu bir yil oldu. Galiba alistim artik. Meyva veren agaci taslarlar deyip geciyorum..

Neyse uzatmayayim, pijamalarimi giymis, bloguma yazi yaziyorum. Nefis yemekler yaptim. Televizyonda en sevdigim filmleri seyrediyorum ve evim evim guzel evimde olmanin tadini cikariyorum. Evet, biliyorum, galiba yaslaniyorum. Ama bu mutlulugu, huzuru cok cok seviyorum.


Bildiginiz gibi 17. Aralik. 2009 Islami takvimin baslangici idi. Muharrem ayinin da ilk gunu. Muharrem ayinda da asure yapmak her ne kadar zorunlu degilse de sevap diye bilinir. Ozellikle de Muharrem ayinin 10. gunu. 17. Aralik'da is yerindekilerle oglen Noel yemegine gittik, Kiristmis'i kutladik. Ayni zamanda da benim icin Islami yilin kutlamasi olmus oldu.
Butun dinlere, butun inanislara zaten hep saygim vardi. Beni ne mutlu ediyorsa, icimi huzur dolduruyorsa, kimseye zarar vermedikce, her kutlamayi, her coskuyu paylasmaya hazirim.

O yuzden gecen haftalarda evimin yakinlarindaki Noel icin ozel olarak hazirlanmis sokaklara defalarca gittim. Cocuklari goturdum. Her yer isil isildi. Butun Disney karakterleriyle millet evlerini suslemislerdi. Evlerinin onunden gelen gecenlere, bedava sicak sut, kahve veriyorlardi. Sarkilar soyleniyordu. Yuruyerek sokaklari yaklasik iki saat gezdik. Cocuklar gibi keyif aldim. Icim mutlulukla doldu. Cocukluguma dondum, mutlu oldum. Bir suru, bir suru fotograf cektirdim.



Neyse, efendim, yine konumuza donelim. Sayfa bu sokaklarda cektigim fotograflarla dolu. Umarim sizde seyrederken keyif alirsiniz.

Muharrem ayinin 10. gunu ise Asuremi yaptim. Asure'nin resmini sayfanin en altinda ve tarifini tatlilar kisminda bulabilirsiniz.



Dilerim yeni yil herkesin ruyalarinin, hayallerinin gerceklesecegi bir yil olur.
Herkese sevgiler, saygilar,






















7 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili TUBAcığım niceyıllara canım..
sağlık keyif huzur bereket hanenden yüreğinden ömründen hiç<eksik olmasın
resimleri bende özellikle rica edenlerdenim.
BAYIL-DIMMMMMMMMMMMMMM :)))
Bende bu coşkuyu her zaman sevdim... Işıltıları umutları temennileri hep sevdim.
Aşureni allah kabul etsin. Herşeyi bilek ve sıraya koymak haikadır. Bende bu yanını çok akdir edenlerdenim.
HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN CANIM BENİM... SEVGİLER.
GÜZEL YILLAR.

Safran dedi ki...

Resimler çok şeker Tuba, hepsini ayrı ayrı inceledim uzun uzun :)) Mutlu bir yıl olsun umarım, sevgiler...

ozlemhan dedi ki...

Biraz gecikmeli olarak yeni yılını kutluyorum Sağlıklı mutlu daha nizce güzel yıllar diliyorum. Seni üzenler senden uzak olsun.Türkiyeden sımsıcak sevgiler

Özlem dedi ki...

Harika bir yıl geçirmeni dilerim,
sevgilerimle

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tuba'cığım,
Fotoğrafların çocukluğumdaki hayallerimi süsleyen yılbaşı kartpostallarının ta kendileri. O günleri unutalı epey bir zaman olmuş benim için ama işte böyle bir tek fotoğraf bile beni o günlere götürdüğü için çok anlamlı.
2010'un sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, kalıcı dostluklarla dolu güzel günler getirmesini dilerim.
Aşureni de allah kabul etsin.
Sevgi ve saygılarımla,

hatice dedi ki...

Tuba'cığım, 2010 da her şey gönlünce olsun, fotoğraflar çok güzel aşure ise nefiss gözüküyor..ellerine sağlık..sevgiler...haice

Adsız dedi ki...

Ne güzel görüntüler, her yer isil isil...
Ben de sana mutlu yillar diliyorum Tuba'cim. Sevgiler.