26 Haziran 2007

Tugce'nin Dondurmali Dogum Gunu Pastasi

Hafta sonu buyuk cadimin dogum gununu kutladik. 5 tane kiz arkadasi geldi, gecede biz de kaldilar. "Bizde uyudular" diyemiyorum cunku sabaha kadar konustular. Onlarin konusmalarindan tabii ki biz de uyuyamadik. Sabah ise ilk isim kacacak yer aramak oldu. Neyse ki senede bir gun.

Tugce'nin dogum gunu pastasini ben hazirladim. Dondurmali pasta istedi. Evde ki butun tatli kitaplarini karistirip, guzel bir pasta resmi buldu. Ben de bildigim klasik keki nefis bir dondurmali pastaya dondurdum. Pastayi yapana dek basimdan ayrilmadi. "Orasi bu renk olacakti, burada bunu unuttun" diyerek bana fenaliklar gecirtti. Bir ara pastayi cope atmakda aklimdan gecmedi degil yani. Neyse ki sonunda gonlune gore bir pasta oldu. Aslinda bir yandan bu kadar titiz olmasi da hosuma gitti!.


Kek: 3 yumurta, 1/2 su bardagi siviyag (asil tarifde 1 su bardagi), 1 su bardagi toz seker, 1 su bardagi sut, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 2 su bardagi un, 200 gram benmari usulu eritilmis tatli cikolata (benim cadim pastada tatli cikolata sevdigi icin bitter veya dark kullanmadim), 3 kasik kakao.

En son un olmak uzere, tum malzeme karistirilir. Yaglanmis kelepceli kaliba dokulur. 350 F (180 C) de pisirilir. Kurdan ile pisip pismedigi kontrol edilir.

Kekin en ustu levye ile duzeltilir. Kalan kek tekrar levye ile uc parcaya ayrilir ve her parcasi sulandirilmis portakal receli ile islanir.

Dondurma kullanilmadan 15 dakika once buzluktan cikarilir ve yumusamasi beklenir (tamamen erimeyecek).

  • Kekin ilk parcasi tekrar kelepceli kaliba konulur ve uzerine bolca dondurma surulur.
  • Kelepceli kalip buzluga kaldirilip dondurmanin donmasi beklenir (bu arada dondurmada tabii buzdolabina kaldiriliyor!).
  • Tekrar kelepceli kaliba 2. kek parcasi konulur ve uzerine dondurma dokulur.
  • Buzlukta donmasi beklenir ve uzerine ucuncu kek parcasi konulur.

Dis Kremasi

  • Hazir 2 su bardagi kadar kremanin icine yarim cay kasigi kadar sari boya (rengini siz istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz) ve 2 yemek kasigi dondurucu krema konulur ve iyice mikserle karistirilir (Krema dolaptan yeni cikmis olmalidir).
  • Kelepceden cikarilan pastanin her yani sari krema ile kaplanir.
  • Beyaz krema ile suslemeleri yapilir.
  • Sari ve yesil wilton sekerlemeleri ile yapraklar ve cicekler hazirlanir.
  • Servis edilinceye kadar buzlukta bekletilir ve servis yapilmadan 10 dakika kadar once buzluktan cikarilir.





Dogum gunun kutlu olsun benim guzel cadim...


Yillar sonra bir gun, olurda eger bu sayfalari okursan, dilerim o zamanda gozlerinde ayni pirilti, ayni heyecan ve ayni mutluluk olur. Yasam sevincini hic bir zaman kaybetmemen umuduyla...

21 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayşe'ye uzun sağlıklı pastası kadar tatlı bir ömür diliyorum... pasta çok güzel olmuş bende böyle bir pasta tarifi istiyordum ellerine sağlık bende deneyeceğim inşallah
Sevgiler

hayat dedi ki...

Tuba'cığım, tuğçe'nin doğum günü kutlu olsun.Pasta da harika olmuş hele rekler muhteşem çocuklar ne güzel yemişlerdir afiyetler olsun Senin gibi marifetli anneninde ellerine emeğine sağlık.
Uzaklardaki arkadaşıma selam ve sevgiler...

Bir Derin Masalı dedi ki...

Tuba cığım kızının doğum gününü tüm içtenlğimle kutluyorum. Hep birlikte nice yıllara...Bu arada pasta da çok güzel omuş...

bir demet feslegen dedi ki...

Tuba'cığım
Tuğçe'nin doğum gününü kutlar, sağlık ve mutluluk dilerim. Ne mutlu ikinize de...Dondurmalı pasta nefis görünüyor, hele bir de beraber yapmışsınız ki tadından yenmez herhalde..Ellerinize sağlık ikinizin de
Sevgiler

Hülya dedi ki...

Doğum günün mutlu kutlu olsun Ayşe'ciğim.. Çokk cici bir pastan olmuş.Senin için bu kadar özenen anneye ve aileye sahip olduğun için nasıl şanslısın bir bilsen;)Gerçi annene çalışmasında ki titiz katkılarından dolayı az buçuk afakanlar basmış gibi ama biz anneler herşeyi kaldırabilecek kapasitedeyiz.Superwoman'ız ya ondan işte;))
Seni tekrar tekrar çok öpüyorum.Sevgilerimi ve en güzel temennilerimi gönderiyorum taa Çanakkale'lerden;)Anneni de tebrik ediyorum sabrı ve bu kadar güzel pastası için;)
Hem annene der misin?Hülya Teyze senle buluşmak için can atıyormuş ve senden gelecek bir telefona bağlıymış herşey diye.Zira benim tel.var annende ama onun ki yok:(Yoksa şimdiye kadar 100 kere aramıştım sizi;)
Sımsıcak kucaklıyorum...

Hülya dedi ki...

Pardon pardon!!!Ben yanlış yazmadım di mi?Pasta da AYŞE yazıyor,başlık da TUĞÇE...Çift isim galiba?

Pasta Cafe dedi ki...

Tuba'cığım kızının doğum günü kutlu olsun. Pastası da çok güzel olmuş. Ne kadar beğenmişlerdir kim bilir. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Tuğçe'nin doğum günü kutlu olsun canım.Nice mutlu sağlıklı yıllar sevenleriyle birlikte..
Pasta çok şık ve nefis olmuş canım,ellerinize sağlık.

Sevgiyle kalın.
d.tadı

Neslihan dedi ki...

Tuğba merhaba, ben de uzun zamndır dondurmalı pasta yapmak istiyor, denenmiş tarif arıyordum, sonunda buldum:) Ellerine sağlık pasta çok güzel görünüyor.
Kızının doğumgünü kutlu olsun yalnız kafam karıştı, ismini ben de Ayşe diye gördüm ama sanırım Tuğçe. Yazının sonundaki bölümün çok duygusal olduğunu da belirtmeliyim açıkcası çok etkilendim, umarım temennilerin gerçekleşir
Sevgiler

Tuba dedi ki...

Seda'cigim, cok cok tesekkur ederim. Faydali olabildigime sevindim. Itanbul'da gorusmek dilegiyle diyorum, az kaldi, sevgilerimle...

Hayat'cigim, benim uzaklarda ki canim dostum, simsicak dileklerin icin cok tesekkurler, mutlu ol, mutlu kal..

Hep birlikten insallah Hande'cigim. Cok sevgilerimle,

Tesekkurler Eda'cigim, geride kalan guzel anilardan biri oldu. Sevgilerimle,

Hulya'cigim, cok tesekkurler guzel yorumun icin. Tabii ki gorusmek istiyorum. Telefonun bende var. Senien kisa zamanda arayacagim. Bu arada tahmin ettigin gibi Ayse Tugce. Biz Tugce diyoruz, okulda ise daha kolay soyleyebildikleri icin Ayse diyorlar. Karisiklik icin kusura bakma lutfen. Cok sevgilerimle,

Ozlem'cigim, guzel dileklerin icin cok cok tesekkur ediyorum. Sevgilerimle,

Gul'cugum, canim benim, sagolasin guzel dileklerin icin. Sana da kucak dolusu sevgilerle,

Neslihan yaz gunlerinde cok guzel oluyor bu dondurmali pasta. Tarifin ise yariyor olmasina sevindim. Guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim. Cok sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

merhaba tuba'cım, kızının doğum günü ktlu olsun canım. sağlık, huzur ve mutlulukla dolu uzuuun bir ömür geçiriri inşallah canım... pastasıda harika olmuş tabi, ellerine sağlık...

sevdamavisi dedi ki...

Tubacığım,
Tuğçenin doğum günü kutlu olsun canım. Daha nice güzel yıllar diliyorum. Pasta da harika ellerine sağlık. sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Tubacığım büyüyen bebişinin doğum gününü kutlarım.Onlar aslında bizde hiç büyümedikleri için bebiş dedim ama arkadaşlarıyla sabaha kadar sohbet etmişse genç kız olmuş artık.Kendi gençliğim aklıma geldi biz de sabaha kadar kıkırdaşırdık.Güzel bir yaşam dileğiyle
sevgilerimle..

serinmavi dedi ki...

Tuğçe'ye mutlu yıllar diliyorum.Sağlık ve mutluluk dolu uzun yıllar.....eline sağlık canım,çok güzel olmuş pasta....Selam ve sevgiler.............

Müge Hüner dedi ki...

Tubacım, kızının doğum gününü canı gönülden kutlarım, ne mutlu ona..Seninle ne kadar gururlansa azdır. Pasta harika görünüyor, sevgiler canım

Adsız dedi ki...

Tuba'cığım,
Bende Ayşe'ciğe sağlıklı,mutlu,kutlu nice yıllar diliyorum.Pastası harika olmuş annesi,ellerine sağlık..))Anneciğide çok daral gelmiş ama sonuç itibariyle mükemmel bir pasta ve eminim ki harika bir kutlama olmuştur.Ayşe'cik ne mutlu sana ki böyle tatlı ve mükemmel bir anneciğin var.Tekrar nice mutlu yıllar dileyip,yanaklarınızdan öpüyorum.


Sevgiyle kalın..

Adsız dedi ki...

Tuba'cığım yanlış mesajımı yanlışlıkla sana gönderdim sanırım.
Lütfen sayfana basma tatlım.Çok öpüyorum seni ve büyük bir mutlulukla gelişinizi bekliyorum canım.

Bocuruk dedi ki...

Tuba'cığım,
Kızlarımızın doğumgünleri bile yakın:)) Canım ona yeni yaşının ve bundan sonraki yıllarının başarı ve mutluluk getirmesini diliyorum. İyi ki doğmuş. Nice yaşlara:)

Tuba dedi ki...

Sevgili Kivi, sevgili Sevda'cigim, guzel, sicacik mesajiniz icin cok tesekkur ediyorum, sevgilerimle,

Haklisin Serpilc'igim, ben de onlarda artik coook gecmiste kalan anilarimi hatirliyorum. tesekkurler ve sevgilerimle,

Sagolasin Oya'cigim, hep beraber insallah cocklarimizin mutluluklarini yasariz, sevgileimle,

Muge'cigim, tesekkur ediyorum sicacik yorumun icin. Sevgiyle kal,

sevgili Gul'cugum, iki adi var kizimin:Ayse Tugce. Amerika'lilar Ayse'yi daha rahat soyledigi icin okulda Ayse ismini kullaniyor. Karisiklik icin lutfen kusura bakma. Cok cok sevgilerimle,

Haklisin elvan'cigim, seninle inanilmayacak kadar cok ortak yanimiz var. Canim, cok cok sevgilerimle,

daimamutfak dedi ki...

Canım dondurma fikride çok hoş.Diyorumya çok yeteneklisin diye..harıkalar yaratıyorsun..sevgilerle..

Adsız dedi ki...

nice saglikli ve mutlu yaslara

pasta super gorunuyor
ellerine saglik

mutlu bir hafta sonu tatili dilerim

www.yenitadlar.blogcu.com