16 Mart 2007

Eskilerim, Yenilerim, Cok Kullandiklarim

Bloglar arasinda iki tane oyun var simdilerde. Biri, en cok sevdigin yada ziyaret ettigin yada begendigin bir kac blogu yaziyorsun. Hem seni secenleri anlatiyorsun, hem de senin sectiklerini. Sevgili Suheyla ve Mahzun Prenses beni secmisler. Sagolsunlar, varolsunlar. Ama ben onlara bu oyuna katilmak istemedigimi belirttim. Bunun nedeni de, bazi bloglari ben cok seviyorum/begeniyorum diye aciklayarak diger bloglari kirmak istemememdi. Oyun bile olsa, sanal alemde bile olsak, bana dogru gelmedi bu. Ustelik de, sevdigim bloglar yalniz uc-bes tane degil ki, linklerimde olan bloglarin gercekten de cogunu seviyorum ve takip ediyorum. Kimisi guzel yaziyor, kimisi guzel anlatiyor, kimisi degisik yemekler koyuyor, kimisi guzel fotograf koyuyor, kimisi de pasta alanina yonelmis ve cok guzel pastalari bizlerle paylasiyor.

Beni secen iki arkadasin da beni gayet iyi anladigina eminim, cunku cok guzel yurekleri var onlarin. Hic bir akrabalik bagim bulunmayan, gercek dunyada da hic bir zaman tanismadigim, karsilasmadigim, seslerini dahi duymadigim bu arkadaslarim, beni sectikleri icin, ben de onlarla ilgili bir kac sey yazmak istiyorum.

Sevgili Suheyla'yi, bir yemek etkinligi sirasinda tanidim. O gun, bugundur surekli blogunu takip ederim. Yemek hobisini, cok ciddiye alan bir arkadastir. Surekli blogunu gunceller, surekli farkli tarifler koyar. Ustelik de onun annesinin evi ile benim annemin evi arasinda yalnizca iki otobus duragi var. Yani Suheyla ile birbirimizi tanimadan, yillarca ayni sokaklarda yurumusuz, ayni magazalardan alisveris yapmisiz. Insallah yazin tanismak istedigim kisilerden biri.

Mahzun prenses, Izmir'li olmasina ragmen Istanbul'da yasiyor. Izmir'lileri oldum olasi sevmisimdir. Sicakliklari, hayattan zevk almalari beni hep cekmistir. Sevgili prenses de, Turkiye sinirlari icinde gurbet acisi cekenlerdendir. Yazilarini hep buyuk bir keyifle okurum. Cunku son derece sade, suslemesiz yazar. Saatlerce "ne diyor" diye dusunmem. En zorudur sade yazmak, suslemesiz tum duygulari okuyucuya verebilmek. Gecenlerde Izmir'e yaptigi gezisini anlatti, "keske Izmir'de olsam" demekten alamadim kendimi. Yazin mutlaka tanismak istiyorum kendisiyle.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gelelim ikinci oyuna, evimizde en cok kullandigimiz ve en son aldigimiz esyalarin, araclarin dokumunu yapmak:)). Sevgili Rabia beni sobelemis. Sabah yazisini zevkle okudum. Oyunun adi da aldimm-kullandimm-memnunummm.

Bu kahve makinasi yaklasik 10 sene once, 5 dolara alindi. Hala her sabah gorevini layigiyla yerine getirir. Ben makina kahvesini sevmiyorum, ama esim ise gitmeden once mutlaka kahvesini yapar, icer. Arkadaslarimiz bize cok daha iyisini, yeni modelini hediye etmelerine ragmen, esim hala bu makinayi kullanir. Gecenlerde makina bir bozulur gibi oldu. Esim aldi, butun aletleri oturup tamir etmeye kalkti. Bakti, bir parcasi gitmis, gidip kahve makinasi kadar para verip parcasini aldi ve tamir etti. O gun emin oldum, esimin benden asla vazgecmeyecegine:)))


Bir Karadenizli olarak cay hayatimda asla vazgecemeyecegim
bir icecektir. Yemeksiz yasayabilirim ama caysiz asla! Eskiden, annemden gordugum sekilde, cesitli caylari harmanlardim. Ama hic birini begenmezdim. En sonunda kendi agiz tadima uygun cayi gelistirdim:Seylan ve tomurcuk cayi. Sonra markette, bu ikisinin zaten harmanlanmis halini kutuda buldugumdan beri, surekli bu cayi alir oldum. O kadar ki, Turkiye'ye gittigimde bile kendi cayimi gotururum (Cok mu sosyetik oldum ne:)) En sevdigim kahve ise, Nescafe'nin hazelnut aromalisi. Sabahlari bir fincan icmeden kafam calismaz!

Gecenlerde bu izgarayi esime aldik. Boylece hafta sonu yemek
yapmak derdim bitmis oldu. Izgaranin icine istedigini diziyorsun,
kilitliyorsun ve pisince izgarayi ceviriyorsun. Saplari tahta oldugu
icin yanmadan ve kolaycacik barbeku yapiliyor. Her ese lazim!

Iki tane yeni kitap aldim. Biri dessert yani tatlilar/pastalar iceren ve rengarenk resimlerle dolu, fiyati da oldukca makul bir kitap. Bir digeri uzun zamandir almak istedigim Marianna Yerasimov'un kitabi: 500 yillik Osmanli Mutfagi. Posta ile http://www.tulumba.com iki gun evvel geldi. Bugun siparis veriyorsun, eger ellerinde varsa 2 gunde geliyor. Cok guzel bir hizmet veriyor, Tulumba.com. Bu onlardan aldigim belki 20. kitap oldu. Sagda ki kitap ise esimin bana hediye ettigi kitap. Light Cooking. Ne demek istiyorsa, ben pek bir sey anlamadim:))


Ve son olarak, uzun zamandir bahceme boyle bir araba almak istiyordum. Sonunda buldum. Icine asagi dogru sarkan ciceklerden olusan saksilar koymayi planliyorum.



Ben de Suheyla'yi, Aybike'yi, Mahzun Prenses'i , Zeynep'i ve Selen'i merak ediyorum.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba Tuğbacığım,

o en alttaki araba bahçede ne şık durur gerçekten. Ben de bayıldım... Bi tane bana da lazım şimdi farkettim :))

Canım ne güzel anlatmışsın ...

Sımmmmsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

tuba..çok teşekkürler canım..ne kadar doğru..insan tanışmadan önce aynı mekanı paylaştığı bir sürü insan var ve belki defalarca karşılaşmışlar ama ...ilginç bir durum..neyse ben şimdi zerrinin son seyrettigi film deki gibi kelebek etkisi senaryolarına başlamayayım..beni anlatan satırlarına bayıldım..çok naziksin..ayrıca ev aletlerin de çok güzel..ben düşünmeye başladım bakalım..ne yazsam ne yazsam..selamlar..

Adsız dedi ki...

Tuba'cim,
En kisa zamanda yazmaya calisacagim' guzel bir hafta sonu diliyorum. Sevgiler

*Ra dedi ki...

Tubacığım,
eşin senin gibi bir güzelden nasıl vazgeçer ki?
Beni çok güldürdün sabah sabah yaa... Harikasın.
Bahçedeki arbana da bayıldım. Çok şirin olacak çiçeklerle birlikte eminim.
Öpüyorum seni canım.
Sevgilerimle...

Nukhet dedi ki...

Tubacim

Biliyormusun ben de ayni cayi kullaniyorum burada. Bir de senin su izgarana bayildim. Ben de istiyorummm.Sevgiler

NiNo dedi ki...

canim tirandada yok maalesef sadece cream ole var burada ama ben yinede yazin her gidisimizde aliyorum turkiyeden bir bavuk krem santi cikolatali ve meyveli sos :) filan bizim burasi turkiyeye yakin olmasina ragmen bircok sey yok tup gaz bile 6 sene once geldi buraya sendusun :) iste neyse artik iyi ama cok sukur :) sevgiler

Berceste dedi ki...

Bir kahvekolik olarak bu aralar ben de çaylardan özellikle de içinde tarçın, karanfil, kakule, karabiber bulunan Hint çayından vazgeçemez oldum! Şimdi senin önerin de denenecekler arasına girmiş oldu. Eşinin azmi takdire şayan ve senin konu ile ilgili yorumun çok hoş :) O saksı da nefis birşey! Bu aralar çuha çiçekleri pek güzel olur onun içinde. Güle güle kullan. Cambridge'e gelirsen de bekleriz. Buraya ilk geldiğinde insan acayip özlüyor Türkiye'yi. Ben 3 sene atamamıştım o özlemi üzerimden. Şimdilerde gene var ama eskisine göre daha dayanılır şekilde!

Adsız dedi ki...

tuba merhaba ;
sanırım bizde eşin kadar alışkanlıklarımıza bağlıyız şablonum eski haline döndü bu yüzden kafan karışmasın diye haber vereyim dedim :)
Sevgiler

Hülya dedi ki...

Bir kere önce arabana bayıldım;)Bu birrr.
İki;kahve makinası sayesinde kendine çıkardığın o garanti sistemin süper.Asla böyle can damar bir konu bağlaması yapamazdım.Nasıl parçayı değiştirip,orjinalinden vazgeçmeyen bir eş modelinden konuyu kendine getirdin valla süpersin.Bunu Karadeniz kızı olmana bağlayabilir miyim yüksek müsaadelerinle... Güldürdün beni...Çok şeker...

Unknown dedi ki...

Merhaba Tuba'cığım;

Öncelikle beni şahsen tanımasan bile bir kaç cümle ile bu kadar şahane tarif ettiğin için çok duygulandığımı belirtmek istiyorum. Davetin de mutlu etti beni şu etkinlik işini bitirelim hemen davetine cevap vereceğim, söz.

Burada gece olmak üzere, renkli rüyalar olsun sana da bu gece...

Adsız dedi ki...

Merhaba Tuba,
Ben de senin sayfanı çok beğendim, hemen linklerime ekliyorum.
Ne kadar güzel anlatmışsın. Kimseyi kırmayı istemeyecek kadar güzel bir kalbin olduğu için de tebrik ediyorum. Pembe saksıya ben de bayıldım. Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

Tuba dedi ki...

Ecz Esra arkadasim, boregi yaptigina ve begendigine cok sevindim. Blogumun ise yaradigini gormek cok guzel, sevgilerle,

Tesekkurler Zerrin'cigim...

Rica ederim Suheyla, merakla bekleyecegim yazacaklarini, sevgilerle,

Okudum bile Aybike, en cok da makyaj temizleyicilerini sevdim, tipik bir terazi burcu ozelligi:))

Hayatindan tebessumler, kahkahalar eksik olmasin Rabia'cigim, hep aglatacak degilim ya:))

Nukhet'cigim, her ese lazim:))

Avrupa'nin ortasinda bu kadar mahrumiyet insan inanamiyor Nihan. Yazin ben de alacagim, gerci biraz daha arastirayim diyorum once, sevgilerle,

Aslinda, biliyor musun ozledim Cambridge'i. Kismet, belki bir gun yolumuz duser yine. Cok cok sagol canim, sevgilerle,

Oyle gorunuyor Seda'cigim:)) Aslinda ben epeyi sevmistim yeni halini. Sevgilerle,

Eee Hulya'cigim ne diyeyim Allah'da beni guldursun di mi:))

Merhaba prenses, yazini merakla bekleyecegim, seninle ilgili dogru seyler yazdigima emindim, sevgilerle,

Merhaba Burcin'cigi, tekrar blogun hayirli olsun, guzel yorumuna da ayrica cok tesekkurler, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Merhaba Tuba Hanim,

Blogunuzu yeni kesfettim :) San diegoya yeni tasindim. Henuz nerde ne var kesfettim sayilmaz. Sizden ricam cayi hangi markette aldiginizi yazabilirmisiniz.Tesekkur ederim .