11 Ocak 2007

Kore Yemekleri



Yilbasindan hemen once universiteden arkadaslarla Sevgili Kim'in evinde toplandik. Bir kac ayda bir bu sekilde toplanip, San Diego State'de ki, eski gunlerimizi aniyoruz. Sirp'li, Kore'li, Amerika'li arkadaslardan olusuyor gurubumuz (ve de tabii ben). Bu sefer universiten hepimizin hocasi Mirat hanim da vardi. Modern ve basarili Turk kadinini dunyada temsil eden en guzel orneklerden biri o. Ondan o kadar cok sey ogrendim ki. Hem bilimsel olarak hem de hayata dair. Kendisiyle, ozellikle Amerika'da ki Turkler olarak, ne kadar ovunsek azdir.

Neyse, Kim bize Kore yemeklerinden ornekler sundu. Yukarida ki ilk resim pirinc yapraklari. Kim'in hazirladigi somon baligi veya tavuk etlerini bu yapraklara sarip, uzerine soya sosu dokup yedik. Yemekler hem hafifti, hem de cubuklarla yedigimiz icin agir agir yemek zorundaydik ve cabuk doyduk:)) Boylece olabildigince az kalori aldik:)) Belki uzak dogulularin zayif olmalarinin bir nedeni de budur. Altta ki resimde ki ise nudul. Kim icine, brokoli ve kirmizi biber koymustu ve de tabii bolca soya sosu.

Yaklasan pirinc etkinliginden once pirincli yemeklere ornek olsun diye burada paylasayim istedim. Sevgilerle

5 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

Slm canım!
Yemekler ilginç emeğine sağlık...
Sayfanin dizaynı çok iç açıcı tebrikler...
muhabbetle...

Adsız dedi ki...

slm,kore yemekleri çok ilginç geldi bana,daha önce hiç tatmadım,gerçi türkiyede yapan yer var mı onu bile bilmiyorum,umarım siz beğenmissinizdir,selamlar..

Adsız dedi ki...

Çok ilginç yemekler...Ellerine sağlık arkadaşının tadanlara afiyet olsun :)

Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Tuba çok ilginç bir yemek! Kore yemeği bana çok uzak. Hiç görmemiştim. Sayende farklı kültürler ve mutfaklar öğrenmiş oluyoruz. Paylaşımın için teşekküler!!! Nesrin

Tuba dedi ki...

Merhaba Sukran'cigim, ziyaretin ve guzel yorumlarin icin tesekkurler, yine beklerim, sevgilerle,

Merhaba Suheyla'cigim, ben de ilk defa tatdim pirinc yapragini. Cok begendim, gayet hafifdi. Sevgilerimle,

Hosgeldin Serinmavi, tesekkurler ziyaretin ve guzel yorumun icin,

Merhaba Nesrin'cigim, hepimiz birbirimizden hep birseyler ogreniyoruz. Iyi ki sizler de ve sizin bloglariniz da varsiniz, sevgilerle,