5 Aralık 2006

Zeytinli Ekmek ve Tarator



Zeytinli ekmegin tarifi cogunlukla benim uydurmacam. Ekmek makinamin verdigi French Bread (firinlardaki beyaz ekmek) tarifine sevdigim butun tadlari ekledim: reyhan, kekik, parmesan peyniri, zeytin, azicik sarmisak. Bence dunyanin en guzel ekmegi oldu. Ekmegi kullanmadigim zamanlar bir saklama posetinin icine koyup, buzdolabinda sakliyorum. Poseti actigimda mis gibi reyhan kokusu ortaligi kapliyor. Eger zeytinli ekmek seviyorsaniz, bu tarifi denemenizi oneririm.


Zeytinli ekmegin yanina, kahvaltida yemek icin tarator yaptim. Ege’li degilim ama zeytinyagli cesitleri cok seviyorum. Hele de kahvaltida mis gibi, sicak zeytinli ekmegin uzerine ve sicak cayin yayina nasil da guzel gidiyor. Isterseniz de cips ile beraber aperatif olarak servis yapin.
Neyse, bugunluk tarifler bu kadar. Simdi bir gidip bakayim komsu bloglar ne yapiyor. Oralarda hangi yemekleri, tatlilari, pastalari yiyecegim?

4 yorum:

umran dedi ki...

ekmegin ve tarator ikiside nefis.ellerine saglik ...arizonadan san diago ya selamlar:)

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Tuba, blogundan haberdar ettiğin için ve bu güzel paylaşımlar için çok teşekkürler, linklerime ekliyorum, görüşmek üzere , sevgilerimle...

Açalya dedi ki...

Tuba, nihayet ulastim bloguna, ben senin blogunu epey bir zaman once kesfetmistim zaten, belki yorum bie biraltim bir kere kesin hatirlamiyorum ama, neyse yeniden kesfettim :) Ben de evde ekmek yapmaya calisanlardanim, belki yakinda ekmek makinesi de almayi dusunuyorum. Bana siddetle :) onerecegin marka ve model var mi? Bu ekmege bayildim, tarator ise ne diyeyim? mutlaka yapilacak diyeyim. Irvine'dan sevgiler.

Tuba dedi ki...

Umran'cim tesekkur ederim, begendigine sevindim. San Diego'dan da Arizona'ya kucak dolusu sevgiler, selamlar..
Asli'cim asil ben tesekkur ederim, linklerine ekledigin ve guzel destegin icin. Sana, senin blogunda mesaj biraktim, aldigini umit ediyorum. Sevgiyle kal..
Acalya'cim sukur kavusturana! Hos geldin. Sana oyle cok siddetle onerebilecegim bir marka yok. Benim ekmek makinam hediye gelmisti (hii ne sansliyim di mi:)), ve de cok memnunum. Daha bir derdim olmadi. Betty Brocker.
San Diego taraflarina yolunuz duserse goruselim derim ben. Bizim dernegin piknikleri filan oluyor arada bir. Neyse, simdilik hoscakal. Yine beklerim, arayi acma:))