16 Ocak 2008

Ye:30 - Dunya Mutfaklari (20-30)

21.) Cok sevdigim Sonja'cigim, Almanya'lardan elleri kollari dolu gelmis. Hem Alman hem de Avusturya mutfagindan iki yemek yapmis bizler icin. Alman mutfagindan Klasik Dana Rulo-Rinder Roulade ve Avusturya mutfagindan Linzer Torte yapmis, getirmis bizler icin. Sonja'cigim, Dana Rulo'yu ilk defa 20'li yaslarinda, ust kat komsusu Elizabeth ile beraber yapmis. Sonra ise Elizabeth'i elim bir trafik kazasinda kaybetmis. Sonja'cigim, Linzer Torte icin ise sunlari anlatiyor: "cok eski, dünyaca taninmis bir pastadir. 1653 yilindan beri bu isimle anilmaktadir.Bu pastaya bu isim kimin tarafindan verildigi akillarda hala bir bilmecedir.En eski tarif 350 yillik.."..devami Sonja'min sayfalarinda..



22.) Isilca Tadlar'dan sevgili Isil, bize Waldorf salatasi getirmis. isil'cigim hikayesini de getirmeyi unutmamis. Iste Isil'in agzindan Waldorf salatasi " Yıllar önce Selçuk Kuzu'nun bir televizyon kanalında yaptığı yemek programından öğrendiğim bu tarifin menşeini Avusturya olarak biliyordum. Ancak etkinlik üzerine detaylı bir bilgi vermek amacıyla internette yaptığım araştırmalarda bu salatanın Fransız mutfağına ait olduğunu ve ilk olarak da 1890'lı yıllarda New York'un ünlü Waldorf-Astoria otelde ..."..devami Isil'cada..



23.) Nihan'cigim, nefis bir Kirgiz mantisi yapmisti. Ama dedim ki senin senin Arnavut boreginde guzel oluyor, ondan da yapiver. Sagolsun kirmamis beni, yapip getirivermis. Nihan diyor ki "aslinda Kirgizlara ozel bir yemek degil, cunku butun Orta Asya'da bu yemek yapiliyor, bu nedenle Orta Asya Mantisi olarakta biliniyor. Bu yemegin en buyuk ozelligi, buharda pismesi. .."devami sevgili Nihan'in sayfalarinda...



24.) Mutfak doktorumuz, iki nefis yemek yapmis bizler icin, Arap mutfagindan. Maghsee (yani dolma) ve Humus. Doktorumuz diyor ki "Dolmalar Arap mutfagının vazgecilmez yemeklerindendir.Bol baharatlı yaglı ve salçalı yemekler her zaman daha makbul sayılır.Bu dolmaya nohut ve ekşi ayrı bir lezzet katyor...Yemegin Arapcası DOLDURULMUŞ anlamına gelen 'MAGHŞEE'...Tam okundugu gibi yazamıyorum ama 'GH' gırtlaktan cıkan kaba bir H gibi okunuyor.."..devami Mutfak Doktorumuz'da...



25.) Uzak Kose'den Alev diyor ki, mutfak senin, gel istedigini al misafirlere ikram et. Nasil olsa komsuyuz surada. Cambridge'le San Diego arasi nedir ki? Ben de gittim, Iskocya'ya ait Scone'lari aldim geldim. Ellerine saglik Alev'cigim..



26.) Deryadan Lezzetler blogunun ascisi Derya, bize Kerkuk yoresinden iki nefis yemek yapmis. Cevizli Kulce ve Etli Karisik Dolma. Ellerine saglik Derya'cigim.



27.) Feyhan'cigim, Hint mutfaginin en guzel tariflerini yapmis, getirmis. Garlic Naan (Sarimsakli Ekmek) ve Masoor Dhal (Baharatli Mercimek). Ben bu hint ekmegine bayilirim Feyhan'cigim. Sanki biliyorda yapmissin gibi. Ellerine saglik canim. Gelelim Feyhan'in soylediklerine:"Bu tarifleri, Hamlyn'in "Complete Indian Cooking" kitabından aldım, denedim ve çok beğendim.Mercimekte kullanılan Garam Masala yı bulmak zor olabilir. Eminönü'nde bulunan Mısır Çarşısındaki bir dükkandan almıştım, onu kullandım..." devami Feyhan'da...



28.) Nefis bir Buhari Pilavi taaa Arabistan'dan Papatya'dan geliyor. Sevgili ascimiz diyor ki "bu pilav buhari pilavı diye adlandırılıyor. Saudi Arabistan'da yaşayan Türkistan'lı ve Özbekistan'lı hanımlar yapıyor .benimde arkadaşlarım var onlardan öğrendim ve herkes tarafından sevilen beğenilen bir lezzeti var"...devami Papatya'da...



29.) Sevgili Umran, hem evlilik yildonumu, hem de etkinlik icin Amerikan mutfagindan Red Velvet Cake yapmis. Birazini evde yedikleri icin, kekin diger kismini da bize getirmis:)). Umran'cigim kekin nefis olmus, ellerine saglik. Bu arada evlilik yildonumunu de kutluyor, guzel ailenle nice mutlu yillar diliyorum.


30.) Blog dunyasinin bana kazandirdigi vefali arkadaslarimdan biridir Sevgili Suheyla. Hasta yatagindan kalkip etkinlik icin Italyan mutfagindan Pizza Margarita yapmis ve beni yalniz birakmamis. Sagolasin arkadasim. Suheyla'cigim, gecen sene gittigi ya da durun onun agzindan dinleyelim "Sonunda geçen yılki seyahatimizden beri aklımdan çıkmayan büyülü şehir Venedikten bir tarifle katılmaya karar verdim.Venedikte aç kalmaktan kurtulmamıza sebeb olan , Tunusluların işlettigi bir lokantada ,orada bulundugumuz sürece yedigimiz yegane yemek Pizza Margarita.."...devami sevgili Suheyla'nin sayfalarinda...


*****

Hiç yorum yok: