25 Ağustos 2007

Tatilin Ardindan: Bodrum-Kismet Lokantasi

Aylar oldu yorumlariniza hic bir cevap yazamadim. Oysa sizler o kadar guzelsiniz ve o kadar sevgi dolusunuz ki. Her birinize ayri ayri ne kadar tesekkur etsem azdir. Giderken yazdiginiz guzel dilekleriniz, tatilde iken biraktiginiz mesajlariniz, piknik icin yazdiginiz guzel yorumlarinizla tum tatilim boyunca hep sizleri yanimda hissettim.
Cok guzel bir piknigi hep beraber gerceklestirdik. Bazi arkadaslarim cok istemelerine ragmen katilamadilar. Kismet degilmis. Allah saglik versin, gonuller bir olsun, yine bulusulur.
Gittigim cogu yerde internet baglantisi yoktu. Bilgisayara cok zor kosullar altinda bakabildim. Sizlere cevap yazamadim, yorum birakamadim. Ama simdi evimdeyim. Bilgisayarimin basindayim. Insallah bundan sonra yine beraberiz, yine sanal ortamda, artik pek cogunuzun yuzunu gozumun onune getirerek, tekrar yazisacagiz. Her zaman soyledigim gibi, ancak yuregi guzel insanlar, guzel yemek yaparlar..Yolumuzun bir gun bir yerlerde, sevgiyle kesismesi dilegiyle, kandiliniz mubarek olsun...

Bodrum'a ilk vardigimizda, karsimizda kucuk bir Amerika bulduk. Sanki Bodrum'a degil de Los Angeles'a veya Amerika'nin baska bir sehrine gitmis gibi oldum. McDonalds'lar, Starbucks'lar, Little Cesar, vs. butun magazalarin Bodrum subesi vardi neredeyse. Tum bu yiyecek yerlerinin yaninda soyle agiz tadiyla, yore yemekleri yiyebilecegimiz bir yer icin neyseki gitmeden once tum hazirliklarimi tamamlamistim.

Bodrum'dan Yalikavak'a dogru giderken, Konacik'ta, otobus duraginin arkasinda, mutevazi bir lokanta "Kismet". Disaridan baktiginizda, siradan gelebilir ve geri donebilirsiniz bile. Ben oldum olasi sokak aralarinda ki mutevazi lokantalari veya esnaf lokantalarini daha cok sevmisimdir. Kismet'de ayni oyle. Esim, gorumcem, gorumcemin kocasi, kizim ve ben iceri girdigimiz anda kaliteli bir yere girdigimizi hemen hissettik. Musteri profilinden, buranin oldukca bilindigini bir kere daha hissettim. Bembeyaz kiyafetiyle asci basi Halil bey karsiladi bizi. Hemen kendimizi tanittim, teee Amerika'lardan, Kismet'de yemek icin kalkip geldigimizden ve blogumdan bahsettim. Halil beyde sohbetimiz sirasinda bize, bir kitap yazdigindan bahsetti. Umarim Halil bey bir an evvel kitabini bitirir ve biz de nefis Ege yemeklerinin tariflerini ogreniriz.


Yemekler ise gozumuzu alamayacagimiz bir sekilde buyuledi bizi. Ben, gorumcem ve gorumcemin kocasi fotograf makinalarimizla neredeyse tum yemeklerin fotograflarini cektik.Biz Sali gunu gittigimiz icin meshur lokum pilavini kacirdik. Ama diger yemeklerin buyuk bir cogunlugundan ortaya bir tabak yaptirarak deneme sansi bulduk. Kirmizi lahana salatasi, ev yapimi yogurt, nohutlu pirasa, zeytinyagli borulce, yesil sogan kavurma, ot salatasi, deniz borulcesi, nohutlu bamya, kurufasulye- pilav, tavuk sote, rosto-patates puresi bizim denediklerimizdi. Uzerine ise nefis caylarimizi icip kalburabasti ve firin sutlac yedik.

Eger Bodrum tarafina yolunuz duser ve Bodrum yemeklerini denemek isterseniz, size kesinlikle Kismet'i tavsiye ederim.
Adresi: Kısmet RestaurantAtatürk Bulvarı No:16 Konacık BodrumTel: 0 252 319 1823






16 yorum:

NiNo dedi ki...

mmm leziz yerim ben bunlari yolumuz dusmezsende dusurcez artik :D kandilin kutlu olsun canim

Damak Tadı dedi ki...

Tubam,
Kısacık tatiline ne kadar çok şeyler sığdırmışsın canım benim.
Senin sayende ege yemeklerinden dolayı göümüz gönlümüz bayram etti.Gidip tadına bakamasakda sayende gözlerimize bayram ettirdik canım.Sağolasın,varolasın,sen çok yaşayasın..))
Canım bana yazdığın yoruma sonsuz dek teşekkürler ederim.İnan çok duygulandım ve aynı hislerin duyguların da benim iin aynı şekilde geçerli olduğunu bilmeni isterim canım.Ablan kurban olsun sana Tubam.

Kayınannenin,babanın,eşinin ve senin Kandilinizi kutlayıp nice kandillere nail olmanızı gönülden diliyorum canım.

Sevgilerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Tuba'cigim,
Dondunuz mu, hala Turkiye'de misin?
Oradayken bilseydim bu lokantayi ugrarsim muhakkak.
Kandilini kutluyor, sevgilerimi yolluyorum sana ve ailene.

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Tuba
o bahsettiğin bazı arkadaşlardan biri de ben oluyorum.:) Kalakaldım buralarda! :) Insallah gelecek sefere!
Simdi gozum yollarda bir Minik Kus var onu bekliyorum, bana kavanozda Bogaz havasi getirecek kismetse! :)
Canim guzel yazini Bodrumla renklendirmissin, ellerine saglık.
Hayırlı Kandıller dilerim
sevgilerle

lalecik dedi ki...

Tubacığım hoşgeldin evine. "Yüreği güzel insanlar iyi yemek yapar" demişsin ama, yüreği güzel insanlar da onların nerelerde olduğunu bulup çıkarırlar. Sende onlardan birisin ki, Amerika'lardan gelip Bodrum daki en leziz yemekleri yapan Kısmet Lokantasını keşfetmişsin. Kendine iyi bak canım.
Sevgiler.

Bocuruk dedi ki...

Tuba'cığım,
Evine hoşgeldin:) Son iki yazını da zevkle okudum. Çok güzel gezmişsiniz. Allah içinize sindirsin. Kısmet lokantasının yemekleri de hakikaten harika görünüyor. Aklımızda bulunsun:))
Sevgilerimle...

gülriz dedi ki...

Tubacığım,ne çok sevindim tatilinizin güzel geçmesine ve ne çok sevindim seni tanıdığıma. Evinize hoşgeldiniz (hoşgittiniz mi demeliydim acaba?) Kocaman sevgiler

Unknown dedi ki...

Tuba'cim gecmis kandilini kutlarim.Seni gidemiycek diye hatirliyorum ama ne mutlki gitmisin.Bu arada senide gormus olduk resimlerde:))merakimiz gitmis oldu:))Canim bodruma bayilirim.NE guzel resimler cekmissim.Bloga daha detayli bakicam.

Operim

serinmavi dedi ki...

Tekrar hoşgeldin canım,pikniğin güzel geçmesine çok sevindim.bir daha ki sefere inş.

Yemek fotoğrafları ve anlatım süper.Hepsinden tatmak istedim bir an .....Selamlar.....

Selcen Şenocak dedi ki...

Tuba'cığım tatilin çok güzel geçmiş sevindim Çok güzel yazmışsın Egenin güzel yemeklerinide yemişsin resimler çok güzel aklımda bulunsun Bodruma gittiğimde Kısmet lokantasına giderim. Sevgiler canım...

kuzine dedi ki...

Gönlünce tatil yapmanı, sevdiklerinle hasret gidermeni, özlediklerine kavuşmanın mutluluğunu hissettim. Yazılarını tebessümle okudum.
Çok isterdim ben de sizleri tanımayı ama olmadı :(
Sevgiler.

Cafe Gusto dedi ki...

Tubacığım gözümüz bayram etti ne güzel şeyler bunlar.Zaten çok acıktım.Ben en iyisi hiç birine bakmayayım.sevgiler

Adsız dedi ki...

kıskandım geneeee
herşey çok güzel ve keyifli görünüyor
ne diyim seneye yolum düşecek artık

hatice dedi ki...

Tuba'cığım, çok güzel bir tatilin ardından bizlerede güzer şeyler getirmişsin, hepsi çok güzel gözüküyor, sevgiler...görüşmek üzere...

fundaozkancollu dedi ki...

Merhaba Tuba,Sayende Egeyi,güzel ev yemeklerini tekrar hatırladım...
Teşekkürler
Sevgiler
Funda

sabuncu4 dedi ki...

Çok güzel bir blog. Fakat bir düzeltme: Bodrum'da McDonald's var ama Starbux yok, maalesef! Ama bir bakıma iyi çünkü olsaydı çok para harcardım. :-)