13 Aralık 2006

Ye-17 :Kabakgiller

Kabakli Karides

Bu ayin etkinligini Marifet Teyze duzenliyor. Konu da kabak, her turlusu. Etkinlige aslinda ne ile katilacagima karar vermem zor oldu. Hem degisik bir sey olsun, hem sunusu guzel olsun, hem de tadi guzel olsun istiyordum. Sonunda kendim bir yemek turettim (eger bir yerlerde boyle bir yemek varsa inanin benim haberim yok)***Kabakli Karides. Eger karidesi seviyorsaniz, eger sevdikleriniz icin degisik bir tad ariyorsaniz, hem de saglikli ve tadi guzel olsun diyorsaniz bu yemek ideal. Tarifini, et, tavuk ve balik yemekleri altinda bulabilirsiniz.



Tavuklu Kabak


Bir diger tarifimde, Tavuklu Kabak. Cok sevdigim ve cok lezzetli bir yemek. Genelde bunun kiymali hali bilinmekte. Ancak tavuklusu yine daha az bilinen bir tarif. Bu da sunumu cok guzel ve de ayni zamanda cok leziz ve besleyici, cocuklarin bile severek yedigi bir yemek. Zaten cocuklar bir yemegi yiyorsa, bilin ki o yemek guzeldir:)) Tarif yine et, tavuk ve balik yemekleri kisminda.

Bunun yaninda is yerinde ki can arkadasim Rachel'da bana bu etkinlik icin bir tarif verdi. Ama yetistiremedim:(( Onu artik baska bir gun yapip, bloga koymayi dusunuyorum.

Is yerinden bir baska arkadas da kabak kizartmasi onerdi. Ama ona "onu bilmeyen Turk yoktur" dedim. Anlayacaginiz biz bu etkinlige neredeyse tum ofis hazirlandik:)).


Yine blogumda daha once verdigim iki kabakli tatli ve bir zeytinyagli tarifini eklemeden edemedim. Bunlardan biri Trabzon yoresine ait ve annemin surekli yaptigi Tatli Kabak Boregi, digeri de Silifke yoresine ait ve tarifini Naciye teyzenin verdigi Sutlu Kabak Tatlisi. Tarifleri uzerine tikladiginiz taktirde, tatlilar ve hamur isleri bolumunde bulabilirsiniz.
Kabak cicegi dolmasini ise, zeytinyaglilarda bulabilirsiniz.