18 Aralık 2006

Sebit Mantisi ve Yilbasi Kurabiyeleri

Cuma gunu evde bir kac biber ve domatesten baska pek bir sey yoktu. Neyse ki sabah acilsin diye kiyma cikarmistim buzluktan. Aksam eve giderken, ne pisireyim diye dusunurken, bir kac yil once Kayseri'li arkadasim Yasemin'de yedigim sebit mantisi geldi aklima. Ne zamandir yapmak istiyordum, kismet bugune imis. Aslinda yapimi oldukca uzun suren bu yemek, hazir pismis tortillalar ile (pismis gozleme hamurlari) cok kolay, pratik ve de enfes bir yemek oluvermisti benim icin. Tarifi hamur isleri kisminda.

Yine aksam yemekten sonra, bir yandan Yabanci Damat, Ihlamurlar altinda ve Sila'yi seyrederken (tabii bizde de Turk TVsi var:)), biz de yilbasi kurabiyelerimizi hazirladik. Gecen ay yeni kurabiye kaliplari almistim. Kutunun uzerinde ki tarifi uyguladim. Aslinda normalde pek guvenmem ama bu sefer iyi olacagi icime dogdu herhalde:)). Gercekten de cok guzel kurabiyeler oldu. Bu tariften 25-30 tane kurabiye cikiyor. Hafta sonu da Turk okulunun minikler sinifina Mervis hanim kendi elleriyle yaptigi kurabiyeleri goturdu . Tarifi tatlilar kisminda.

8 yorum:

Ferhanca dedi ki...

tuba, merhabalar kurabiyeler çok güzel afiyet olsun.. oglum amerikada mıssourede .. sormuşsun..
sevgiler..FERHAN

*Ra dedi ki...

Tuba merhaba canım. Kurbiyelerin çok güzel. Bizim buralarda imkanlarımız kısıtlı o nedenle renkli şeker bulmamız pek kolay değil ama ben renkli şekerlerimi kendim yaptım. Yakında ben de senin kurabiyelerine benzer şeyler yapacağım. İlk defa deneyeceğim. Bu kadar güzel şeyler ortaya çıkarsa ben de siteme eklerim güzelim. Muhabbetle...

*Ra dedi ki...

Bu arada linklerinde adımı görmek mutluluk verici. Hemen ben de seni ekliyorum. Yalnız beni 3 defa eklemişsin. Rabia ve titolo titolo olarak. Ben de sanırım karışıklığa sebep oluyorum. Hem nick hem isim kullanıyorum.

hayat dedi ki...

Merhaba tuba'cım mantı'da renkli kurabiyelerde harika görünüyor.Ellerine sağlık güzelim.Görüşürüz sevgiler..

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Tuba:) seni linklerime ekledim, bu arada kurabiyeler ve mantı çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

www.blogcu.com/pembeli

Adsız dedi ki...

Canım senin ve mervis in ellerine sağlık :)
mantı çok hoş görünüyor.Ben de ablamda yemiştim bundan ve çok güzeldi :)

Selam ve sevgiler

Defne dedi ki...

Tubacığım,
yeniden buradayım :). Şebit mantısı da kurabiyeler de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım.

Tuba dedi ki...

Ferhan'cim gozun aydin oyleyse. Peki sen ne zaman buralara geliyorsun?? Sevgilerle,

Ben sana Rabia diyecegim. Cunku cok sevdigim bir isim. Kurabiyeleri begenmene sevindim canim. Ben de tesekkur ederim, beni linklerine ekledigin icin. Yine beklerim, sevgilerle,

Hosgeldin Hayat'cim, sevgiyle kal..

Tesekkurler Nazife'cigim..Yine beklerim, sevgiyle..

Hosgeldin Serinmavi, umarim dogru vermisimdir tarifi. Aslinda ilk defa yaptim, yanlis bir seyi varsa lutfen soyle:)) Sevgilerle,

Oooo Defne'cigim, gozlerimiz yollarda kaldi. Sukur kavusturana:)) Saka bir yana hosgeldin canim. Yine beklerim. Sevgilerle,