9 Haziran 2010

BISCOTTI (BISKOTTI) CIFTE PISIRILMIS KURABIYE

Italyanlarin meshur cifte pisirilmis kurabiyeleri. Turkceye cevirilmis bir karsiligi var mi bilmiyorum. En buyuk ozelligi isminden de anlasilacagi gibi, hamurun 2 kere pisiriliyor olmasi. Boylece disleri kirmayacak ama sert bir kurabiye elde ediliyor.
Tam bir biscotti canavariyim ben:). Kakaolusu, bademlisi, kuru meyvalisi, portakallisi, tarcinlisi hic farketmez. Italyanlar bunu sicak sarap ile yerlermis, ben ise kahve ile beraber muhtesem gidiyor diyorum:). Tarifi yukaridaki fotograftan da gorulecegi uzere, Good Housing, Step-by-step, Great Desserts kitabindan aldim. Tarif icin detaylara tatlilar kismindan ulasabilirsiniz.

Afiyet Olsun!

4 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

İtalyanların paşa gönlü bilir Tubacığım :))))
bende portakallı ve üzümlüsünü pek severim !!!
Muhteşem bunlar muhteşem !!
yarın kahve içerken kulağımı çınlat lütfen !!!!!
:))))

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Tubacığım,
Hem lezzet hem de içindeki yağ miktarının azlığından dolayı çok sevdiğim bir kurabiye türüdür.
Üstelik senin bu tarifinde yağ da yok. O nedenle çok hoşuma gitti.
Türkiyede biraz daha bol meyve kurularıyla yapılanları Selanik gevreği adı altında satılır. Hatırlar mısın?
Yağ probleminden dolayı kendi tarifimden vazgeçip bunu denemek istiyorum.
Ellerine, emeklerine sağlık arkadaşım.

CherrybLossomgirL dedi ki...

denemek lazım :)

Hatice dedi ki...

benim de deneme listemde biscottiler, bakalım evdekiler seveceklermi, ellerine sağlık Tubacığım...
ayrıca güzel yorumun için de çok teşekkürler ediyor, sevgilerimi gönderiyorum...