17 Eylül 2012

TARCINLI WAFFLE TARIFI

Aslinda bu yari ingilizce, yari turkce isimlerden hic hoslanmiyorum. Ama ne yazik ki internetten "waffle" in turkce karsiligini bulamadim. Bilen varsa ve paylasirsa sevinirim.

Asagidaki waffle tarifi surekli uyguladigim, pazar sabahlari oldukca kolay yapilabilinecek ve her zaman da iyi sonuc veren bir tarif. Siz meyvalarla yada cikolata, nutella, fistik ezmesi, krema, bal, surup, vs ile servis yapabilirsiniz. Saglikli olmasi acisindan, unun yarisini kepekli un kullandim. Icerisine tarcin katilmasi da tamamen istege bagli.

Malzeme:
2 yumurta, 2 kap un (1 kabi beyaz un, 1 kabi kepekli un), 1.5 kap sut, 1/2 kap siviyag (ben kanola kullandim), 2 yemek kasigi seker, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 1 tatli kasigi tarcin

Yapilisi:
Waffle makinesi isitilir
Derin bir kapta, yumurtalar bir cirpici ile iyice cirpilir.
Diger tum malzeme eklenir ve iyice cirpilir.
Waffle makinesi, sprey yag ile yaglanir (veya yoksa paket margarin de olur)
Isitilmis makineye, bir kepce kadar hamurdan eklenir ve kizarana dek pisirilir.
Sicakken servis yapilir.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Günaydin Tuba cim bu ne güzel görüntü muhtesem sabah sabah olsada yerim hic hayir diyemem.
Uzun zamandir yapmadim waffel .Afiyetler olsun

LaMa dedi ki...

Malesef bazi kelimelin karsiligi yok ve ingilizce halleri yerlesti mi, gitmek bilmiyor. Mesela muffin yerine topkek gayet mantikli ama kullanan yok. Peykek kulaga hoc gelmese de gayet yerinde ama cik, illa ki cheesecake. Ingilizceyi Turkcelestirince ortaya cikan kelimeler ise tam anlamiyla traji komik: bravni, cizkek ... Nece oldugunu bilen askolsun...
Basini agrittim kitadasim da beni de rahatsiz eden bir durum, icimi dokeyim dedim