16 Ocak 2008

Ye:30 - Dunya Mutfaklari (40-50)

41.) Nilay'cigim, sardunyali cafe'sinde bizler icin Polpetta Napolitano hazirlamis. Nilay'cigim diyor ki "Polpetta İtalyancada köfte anlamına geliyor. Televizyonda İtalyan bir baronesin hazırladığı bu nefis köfteleri izledikten sonra ,denemiş olmaktan oldukça memnun oldum... Yoğun .." devami icin Cafe Sardunya'ya ugramaniz gerekiyor...


42.) Gulenay'cigim da Italyan mutfagini secenlerden. Bizim icin nefis bir Alfredo Soslu Gnocchi hazirlamis. (Laf aramizda bu yemek isimlerini soylemek bile kulaga cok hos geliyor degil mi?) Gulenay'cigim da soyle anlatiyor: "Bu tarifi iki yil once bir yemek kanalindan gormustum.Italyanlarin meshur seflerinden bir bayana ait.Yapilisi ilgimi cekmis ve bizim sevecegimizi dusunmustum.Ben denemeye kalmadan sevgili Alev'cim bir yemek davetinde ikram etti bize buyemegi.Iki sekilde tarif vericem ben.Birisi ..."

43.) Leziz Yemekler'den Ozlem, Karayip uzerinden gelmis. Gelirken de gec kalmis, kimbilir kac tane ucak kacirdin Ozlem'cigim:)). Ama gec gelen misafirlerimizin de basimizin uzerinde yeri var. Ozlem, bize Karayipli Muz getirmis. Ve anlatacak da o kadar cok seyi var ki, ben heyecanla dinliyorum. Diyor ki, "Karayip deyince ilk olarak akliniza Karayip korsanlari geldi biliyorum. Ama Karayip sadece...."...devami Ozlem'de..

44.) Bu kadar yemegin uzerine Hint mutfagindan sooyle guzel bir Lassi (portakalli ayran) iyi gitti dogrusu Disal'cigim. Ellerine saglik. Sevgili Disal diyor ki "ben nerden bileyim dünya mutfaklarını.......gittim.....bunu bilse bilse google bilir dedim....google cım dedim..bana şöyle çabuk yapılacak bana eziyet etmeyecek bir dünya mutfağı verirmisin ........ama öyle makarna falan istemem diyince beni hint mutfağına yönlendirdi....ve bu ismi garip olan içeceği gördüm...."...devami Disal'de.

45.) Bahar Cicegimiz, Oznur, birbirinden nefis uc Alman tarifiyle gelmis. Spargel, Konigen Pastaten, Gries Nokerln. Dogrusu ben bu tariflere bayildim. Ellerine saglik Oznur'cugum..



46.) Biliyor musun, Serin Mavi, senin bu harika, en kucuk detayi dusundugun, ozenli masalarina her baktigimda, senin komsun olup, bu masalarda agirlanmayi cok dusunmusumdur. Hatta bunu sana yazdim bile degil mi? Ayrica getirdigin Fransiz sogan corbasi da nefis olmus. Ellerine saglik Oya'cigim..


47.) Anne Perimiz Ummu Gulsum, genc yasina cok sey sigdirmis, becerikli blogumuz, Ozbekistan'a ait Buhara Pilavi ile gelmis. Hos geldin Ummu'cugum.

48.) Sibel'cigim Tarif Defteri'nden bizler icin nefis bir Cin Tavugu pisirmis. Cok da guzel olmus. Simdi ben, Sibel'in defterindeki diger tariflere bakmaya gidiyorum.
49.) Elda'nin Annesi Kevser'cigim, bize Ispanyol mutfagindan Tepsi Tortilla'si yapip getirmis. Kevser diyor ki "Tortilla'nin Ispanyol mutfaginda bircok cesidi var, daha cok Fingerfood olarak ta geciyor bu tarif. Fingerfood, yani tek lokmalik kolay hazirlanabilen ve yemesi de zevkli ufak tadlar oluyor...."...devami Elda'nin Annesinde...

50.) Sihirli Mutfak, bizim icin nefis bir Sacher Kek yapmis. Kekin uzerine Sacher yazmayi da ihmal etmemis.



*****

Hiç yorum yok: